عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
در گفت‌وگویی عنوان شد:
مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران ضمن تشریح برنامه‌های دهه اول محرم، از تعویض پرچم گنبد مسجد جمکران با شعار «یا لثارات‌الحسین» خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی، مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگویی با بیان اینکه عنوان کلی دهه اول محرم در مسجد مقدس جمکران «عهد عاشورایی» و با شعار «یا لثارات الحسین» است، گفت: این شعار برگرفته از رفتار اصحاب امام حسین(ع) در شب عاشوراست؛ یعنی زمانی که امام(ع) عهد را از یارانشان برداشت و به آن‌ها اذن ترک میدان نبرد داد، اصحاب اظهار عهد کردند تا جایی که تا پای جان بر سر این عهد ایستادند.

وی افزود:با این شعار قصد داریم همان طور که اصحاب امام حسین(ع) اظهار وفاداری کردند، ما نیز با امام زمان(عج) عهد ببندیم تا در رکاب ایشان انتقام خون امام حسین(ع) و مظلومان عالم را بگیریم.

حسین‌آبادی با بیان اینکه به رسم جمعه اول محرم هر سال برنامه تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران را داریم، افزود: امسال در اولین جمعه ماه محرم که مصادف با روز اول آن است،‌ پرچم گنبد به رنگ قرمز و با نوشته «یا لثارات الحسین» تعویض خواهد شد.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران درباره دیگر برنامه مسجد مقدس جمکران در ایام محرم گفت: صبح روز جمعه از ساعت 6 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام میرشفیعی و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد برنامه شیرخوارگان حسینی را برگزار خواهیم کرد.

حسین‌آبادی در تشریح برنامه‌های دهه اول ماه محرم اظهار کرد: در دهه اول ماه محرم صبح‌ها از ساعت 7 بیان ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) توسط حجت‌الاسلام دارستانی و نیز قرائت زیارت عاشورا را خواهیم داشت. همچنین برنامه‌های شب‌های محرم از ساعت 19:30 با محفل قرآنی آغاز می‌شود و با سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی و مداحی حاج عباس حیدرزاده ادامه خواهد یافت. قرائت زیارت عاشورا و نیز بیان احکام از جمله برنامه‌های دهه اول ماه محرم مسجد جمکران است.

وی درباره برنامه روز عاشورای حسینی گفت: در روز عاشورای حسینی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، حجت‌الاسلام دارستانی به متقل‌خوانی می‌پردازد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین