عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
مدیر مؤسسه هلال در مراسم رونمایی از اثر جدید سازگار عنوان کرد
مدیر مؤسسه هنر و ادبیات هلال برخی ویژگی‌های اشعار سازگار را به نقل از میرشکاک نقل کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام حسین فتحی، مدیرعامل موسسه هنر و ادبیات هلال در مراسم رونمایی از جدیدترین کتاب حاج غلامرضا سازگار؛ «یک ماه خون‌گرفته 11» که در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) روز گذشته ، با اشاره به سابقه همکاری با سازگار گفت: سال 85 خدمت استاد سازگار رسیدم تا یک پروژه‌ تحقیقاتی را شروع کنیم که روی آن 10 هزار ساعت کار مداحی انجام شده بود. در این پروژه به این نتیجه رسیدیم که بحث شعر یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در هیئات مذهبی مورد تهاجم قرار گرفته است. در بین شعرایی که بررسی کردیم، اسم حاجی آقای سازگار مانند خورشید می‌درخشد. به ایشان عرض کردیم بنا داریم با حضور عزیزانی مثل شما یک موج و حرکتی در حوزه شعر آیینی آغاز کنیم.

وی افزود: ما مسیری خوبی را از همان سال باز کردیم تا جایی که کتاب «یک ماه خون گرفته1» چاپ شد. در آن زمان که فضای اینترنت به تازگی در کشورمان پا گرفته بود، سایت مدایح را راه‌اندازی کردیم و اثر استاد سازگار به عنوان اولین کار در آن سایت بارگزاری شد.

حجت‌الاسلام فتحی با بیان اینکه واقعاً تواضع حاج آقای سازگار و همراهی ایشان در تکمیل پروژه‌ها بسیار خوب و بی‌نظیر بود، گفت: رابطه بنده با ایشان تا حدی بود که گاهی مرا فرا می‌خواند و اشعارشان را بیان می‌کرد و من هم روی کاغذ می‌آوردم. حتی گاهی اشعاری که فی‌البداهه می‌سرود، به سرعت قلم به دست می‌گرفتم و آن‌ها را می‌نوشتم.

وی در بیان برخی ویژگی‌های شعری از قول میرشکاک گفت: در یک ملاقاتی که با آقای میرشکاک داشتم، اصرار کردم اشعار حاج آقای سازگار را مطالعه بفرمایند. بعد از یک ماه مطالعه روی اشعار ایشان، به بنده گفت در طول تاریخ شعر هنوز شاعری ندیدم در تمامی مناسبت‌ها ورود کرده باشد. در حالی که استاد سازگار هم شعر زیاد و هم شعر خوب دارد. شما این موضوع را می‌توانید از مقدمه «نخلستان» متوجه شوید. میرشکاک اثبات می‌کند حاج آقای سازگار در شعر فارسی یک شاعر عروضی است، زیرا در تمام بحور و اوزان شعر سرودند.

منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین