عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
روابط عمومی «هیات‌الرضا(ع)، محفل بسیجیان و رهروان شهدا» در بیانیه‌ای اعلام کرد محرم امسال به دلیل مسائل مالی قادر به برگزاری مراسم نیست.
عقیق:روابط عمومی هیات‌الرضا(ع) در بیانیه‌ای اعلام کرد محرم امسال مراسمی نخواهد داشت.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

اعوذبالله من الشیطان الرجیم
‏‎بسم الله الرحمن الرحیم
قَدْ مَکَرَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَأَتَى اللَّهُ بُنْیانَهُمْ مِنَ الْقَوَاعِدِ فَخَرَّ عَلَیهِمُ السَّقْفُ مِنْ فَوْقِهِمْ وَأَتَاهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَیثُ لَا یشْعُرُونَ (سوره مبارکه نحل/ آیه شریفه 26)
کسانی که قبل از ایشان بودند (نیز) از این توطئه‌ها داشتند؛ ولی خداوند به سراغ شالوده (زندگی) آنها رفت؛ و آن را از اساس ویران کرد؛ و سقف از بالا بر سرشان فرو ریخت؛ و عذاب (الهی) از آنجایی که نمی‌دانستند به سراغشان آمد!
 
محرم امسال (1439هجری قمری) که بیاید سال‌های نوکری خادمین هیئت‌الرضا(علیه‌السلام) محفل بسیجیان و رهروان شهدا وارد بیست و یکمین سال فعالیت خود می‌شود. ‏‎هیئتی که پرچم نوکری آن با نام سلطان سریر ارتضا اهتزاز نیافت مگر با نیّت جلب رضای او و مادر پهلوشکسته‌اش و به سال‌های سال مستدام نماند الّا به عنایات خاصه‌اش و باقی نخواهد ماند جز به استمرار تابش طلعت لایزالش.
‏‎شکر کرده و می‌کنیم سال‌های خانه‌به‌دوشی و سیاهی‌زدن بر سردرِ کوچه‌های شهر را و تنگاتنگ هم نشستن در منازل شهدا را.
‏‎شکر کرده و می‌کنیم هجرت به گوشه گوشه‌های شهر و نوحه‌نمودن در مساجد و حسینه‌های منقّش به نام شهیدان را.
‏‎شکر کرده و می‌کنیم توفیق حضور در جبهه‌های بی‌سنگر را.
‏‎شکر کرده و می‌کنیم پای ولایت ایستادن‌ها و آماج سیلی‌خوردن‌ها و تهمت شنیدن‌ها را.
‏‎شکر کرده و می‌کنیم استمرار بر مسیر سیدالشهدا ماندن و به زیر بار منت‌ها نرفتن را.
‏‎و امروز شکر کرده و می‌کنیم بر صبری که به ما عنایت خواهد نمود در عبور از ابتلائات، مکرها، تنگ‌نظری‌ها و سوءمدیریت‌ها.
‏‎و با چشمانی اشکبار و قلوبی محزون ضمن خضوع و خشوع به درگاه باریتعالی و امید به تمدید نوکری‌ها و خط‌شکنی‌ها، اعلام می‌داریم که این هیئت، در سال جاری و در ایام دهه اول محرم‌الحرام 1439 هجری قمری به‌دلیل استمرار و تشدید مشکلات، که رفع آن خارج از اراده خادمین هیئت در این بازه زمانی می‌باشد، برنامه اقامة عزا برای عزاداران حسینی نداشته و انشاءالله پرچم پرافتخار نوکری بر دیوار نوکرخانة خادمین هیئت افراشته خواهد گردید.
همان‌طور که مستمعین عزیز و بزرگوار این هیئت مطلع‌اند از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر به بعد «هیئت‌الرضا(علیه‌السلام) محفل بسیجیان و رهروان شهدا» با اعلام رسمی حاج عبدالرضا هلالی به دلیل مشکلات عدیدة مالی و بدهی، نبود فضای مناسب برای برگزاری جلسات و... متأسفانه تعطیل گردید. امیدِ رفع این موانع تا محرم‌الحرام وجود داشت اما نه تنها این مشکلات رفع نگردید، بلکه موانع قبلی تشدید و مشکلات برگزاری جلسات در ماه محرم بر مشکلات قبلی اضافه گردید که نخستین آن در اختیار قرار نگرفتن ورزشگاه شهدای هفتم تیر بود. به علاوه اینکه توان مالی و غیرمالی برای حل مشکلات پیش رو وجود نداشت. خادمین و برادران شما در «هیئت‌الرضا(علیه‌السلام) محفل بسیجیان و رهروان شهدا» همچون شما و سایر عزیزان ناباورانه تلخ‌ترین ایام خود را در این ادوار نوکری سپری می‌کنند و خدا را به شهادت می‌گیرند که از هیچ تلاشی برای رفع موانع و برگزاری جلسات دریغ نکردند.
قطعاً دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در موضوع، که قادر به رفع موانع موجود بودند ولی قدم از قدم برنداشتند، مسبب اصلیِ تعطیلی جلسات هستند و امیدواریم پاسخ قانع‌کننده‌ای در پیشگاه خداوند متعال , حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) ، برای تعطیلی یکی از باشکوه‌ترین جلسات عزاداری در کشورـ که اکثر مخاطبان آن از نوجوانان و جوانان بوده‌اندـ داشته باشند.
در پایان خطاب به رهبر فرزانه و عزیزمان اعلام می‌داریم فرزندان شما در «هیئت‌الرضا(علیه‌السلام) محفل بسیجیان و رهروان شهدا» سال‌هاست به شوق گام‌نهادن در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی به‌صورت «آتش به اختیار» کارهای تمیز و اثربخش فرهنگی ، ازجمله برگزاری پرشکوه هجده اجتماع مدافعان حرم، یازده اجتماع بدرقه ی فاطمه (سلام الله علیها) ، کنگره ی بین اللملی امام علی النقی(علیه‌السلام) و... انجام می‌دهند، اختلال موجود در دستگاههای مسئول، که این بار مانع اقدام و خدمت در نوکری دستگاه سیدالشهدا (علیه‌السلام) شده است، موجب دلسردی و سستی در این مسیر مقدس نخواهد شد. در این لحظات ناامیدی نیز امیدوارانه به افق می‌نگریم و منتظر فرج هستیم شاید که به فضل الهی و دعا و عنایت حضرت‌تان گشایشی ایجاد شود.

هیئت‌الرضا(علیه‌السلام) محفل بسیجیان و رهروان شهدا
27 ذی الحجه 1438 برابر با 27 شهریور 1396

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
0
امام حسین ،به خاطر مبارزه با دروغگویی و ریا کاری ...قیام کرد .
انشالله که بخاطر مسائل مالی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
نوشته مسایل مالی و یکسری مسایل که از عهده هییت خارج است درست مطالعه کن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
انقدر تخریب کردنش و انقدر تهمت ها بهش زدن از قدیم تا الآن که نذاشتن هییتشو بذاره امسال چرا چون به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست و از همه انتقاد کرده و هرکی که باشه کار درست انجام داده باشه ازش تقدیر کرده براش مهم نبوده اصلاح طلبه اصولگراست یا چیز دیگه که این درسته.دمش گرم ان شاالله عالی تر بخونه همیشه فوق العادست.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین