عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
آیت الله جنتی در اجلاس خبرگان رهبری:
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مسئله میانمار از مباحث مهم امروز است که دل همه را به درد آورده است، گفت: مسلمانان بیچاره میانمار گرفتار دشمنانی شده اند که آنان را درو کرده و آواره می سازند و متأسفانه امت اسلامی سکوت کرده و همین سکوت بلایی برای کشورهای اسلامی شده و برای آنان گران تمام خواهد شد.
عقیق:آیت الله احمد جنتی، صبح امروز در سومین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ضمن خیرمقدم به نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم که قیام امام حسین(ع) برای این منظور بوده و گرامیداشت این هفته مورد تأکید است و وظیفه همه مسلمین این دستور قرآنی می باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سکوت در برابر امر به معروف و نهی از منکر، بلاهای بسیاری را برای مسلمانان در طول تاریخ ایجاد کرده و تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس را در پیش داریم، خاطرنشان ساخت: دفاع مقدس نعمتی از سوی خداوند متعال بوده است، چراکه ابتدا تا انتهای این جنگ مایه خیر برای امت اسلامی بوده و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را تقویت  و روح شهادت طلبی و ایثارگری را زنده کرده است.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: در جنگ تحمیلی، شهید فهمیده ها به ما عطا شد و پس از آن نیز رویش های آن همچون شهید حججی به این کشور عطا شده است.

آیت الله جنتی به قتل عام مسلملنلن مظلوم میانمار نیز اشاره کرد و گفت: مسئله میانمار از مباحث مهم امروز است که دل همه را به درد آورده و مسلمانان بیچاره گرفتار دشمنانی شده اند که آنان را درو کرده و آواره می سازند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و سازمان ها و دولت های اسلامی، افزود: متأسفانه امت اسلامی سکوت کرده و همین سکوت بلایی برای کشورهای اسلامی شده و برای آنان گران تمام خواهد شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به تلاش های جمهوری اسلامی در حمایت از مسلمانان میانمار اشاره و اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای خوبی انجام شده، اما درد آنان دوا نمی شود و باید از همه ظرفیت ها در این مسیر استفاد کرد.

وی به موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق هم اشاره کرد و ادامه داد: مسئله دیگر، زمزمه جدایی کردستان عراق است که باید با تمام وجود در مقابل آن ایستاد، چرا که خواسته آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است، چراکه به دنبال تضعیف مسلمانان با تفرقه می باشند.

آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مجلس خبرگان نهادی برآمده از آرمان هایی اسلامی و انقلابی است که در قانون اساسی برای تحقق اهداف نظام در نظر گرفته شده است؛ فقدان این نهاد می تواند نقیصه بزرگی در نظام اسلامی باشد که با تدبیر امام(ره) به بهترین وجه انجام شد.

وی با تاکید بر این که وجود مجلس خبرگان رهبری برای ادامه نظام جمهوری اسلامی ایران و مشروعیت بخشی به آن نقش اساسی دارد و سبب تقویت کشور است، گفت: این مجلس به مثابه سنگری است که برای همیشه دلگرمی را برای مردم به همراه داشته و نمایندگان آن وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری  اضافه کرد: حفظ و استمراربخشی به رهبری دینی و ایجاد آرامش برای مردم و مظهر مردمی بودن برای نظام جمهوری اسلامی ایران از وظایف این مجلس می باشد.

آیت الله جنتی خاطرنشان ساخت: باید جایگاه این مجلس حفظ شده و هیچ اقدامی برای تضعیف آن نباید انجام گیرد؛ چراکه مجلس خبرگان رهبری برای تحقق حاکمیت و احکام اسلامی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان خبرگان رهبری باید مواضع با اهمیت رهبر معظم انقلاب را دنبال کرده و پیگیری نماییم، همانند سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید ایشان بوده و خبرگان ملت باید در ترویج آن اهتمام داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز ایران در مسیر تمدن اسلامی با رهبری هوشمندانه آیت الله العظمی امام خامنه ای در حال حرکت است و در این راستا باید مراقب دشمنان بود، تصریح کرد:  رهبر معظم انقلاب تأکید بر انقلابی بودن همه مسئولان مجلس شورای اسلامی، دولت، خبرگان و ... دارند و باید این نشانه را برجسته ساخت و بر کیفی سازی آن تفکر کرد

وی در ادامه با تاکید بر این که اعتماد به آمریکا هیچ گاه راهگشا نبوده و افتادن در دام آنان مستوجب عذاب دنیوی و اخروی است، یادآور شد: آمریکا در برجام نشان داد که نمی توان به گفته ها و قول های آنان اعتماد کرد؛ باید متکی به منابع و جوانان خود باشیم؛ باید بر روی پای خود ایستاده و با اتکا به نیروهای داخلی راه را به پیش ببریم.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: مسئولین و مقامات کشور باید بدانند در پس لبخند دشمن، تیر زهرآگینی وجود دارد که دشمن از آن استفاده می کند و برای نابودی ما اقدام خواهد کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به موضوع انتخابات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات گذشته مشکلاتی را پیش رو داشت و برخی مقامات دولتی رسما تخلف کردند؛ پس امروز باید مراقب باشیم که نیروهای انقلابی دفع نشده و نیروهای غیرانقلابی جذب دستگاه های تصمیم ساز نشوند.

آیت الله جنتی با اشاره به مسئله فتنه، اظهار کرد: حساسیت بر روی فتنه از مسائل مهم است و باید مراقب نفوذ فتنه گران بود و به عنوان خبرگان رهبری به رئیس جمهور تذکر دهیم.

وی در پایان گفت خدمت آیت الله هاشمی شاهرودی به دلیل انتصاب ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تبریک عرض نموده و ان شاءالله مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب مجمعی انقلابی داشته باشیم.
منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین