عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴
مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان :
خواندن زیارت عاشورا در این دوران یک نگاه جامع و کامل و یک سیر روشن تاریخی برای ما و تمام جهانیان مشخص می کند که جریان اسلام اموی مهم ترین و برجسته ترین جریان این سیر تاریخی است .
 عقیق:در اصفهان حجت الاسلام مهدی نیلی پور، پیش از ظهر دیروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم در اصفهان با اشار به ارتباط بین شیعه و سید و سالار شهیدان بیان کرد: زیارت جامعه، زیارت عاشورا، امین الله مهم ترین راه ارتباطی بین امام و شیعه به شمار می آید، باید مفهوم جامع و کامل زیارت ها  را درک کنیم و از فهم این موضوع در هیچ شرایطی غافل نباشیم.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان عنوان کرد: باز خوانی زیارت عاشورا بسیار مهم و ضروری است، چرا که با خواندن این زیارت می توانیم نگاه تاریخی به کل تمدن شیعه و اسلام داشته باشیم.

حجت السلام نیلی پور ادامه داد: در این  زیارت می توانیم اسلام اموی را بشناسیم و با رتبه امامت و ولایت نزد خدا آشنا شویم، عقبه عاشورا و اسلام ناب در این زیارت مورد خطاب قرار می گیرد و تنها این زیارت ، زیارت جامعی از شهدای جان باخته در رکاب امام حسین (ع) به شمار می آید.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با تاکید بر لزوم اهتمام به خواندن زیارت عاشورا به عنوان برائت از مناقین و دشمنان، عنوان کرد: باید خطر نفاق با تمام گستردگی و مشکلات برای مردم تحلیل شود و  اسلام نمایی و نفاق را مهم ترین عامل ایجاد نفاق و واقعه عاشورا بدانیم .

حجت الاسلام نیلی پور گفت: دشمنان امام حسین(ع) دشمنان نفاقی بودند و ما باید از طریق قرب الهی، قرب رسول اکرم(ص) ، قرب حضرت زهرا(س) و قرب اهل بیت(ع) بر سر سفره امام حسین(ع) مهمان دائمی باشیم.

وی تصریح کرد: زیارت عاشورا توصیف دقیقی از خانواده و بازگو کننده نقش مثبت  و منفی از آن است که در این میان اسلام اموی و علوی،  اسلامی است که اصالت خانوادگی ندارد.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان بیان کرد: زیارت عاشورا سبک مرگ و زندگی، اصول زنگی دینی ، سرباز سازی برای امام زمان(عج)، دردمند شدن برای عاشورا ، مهدویت و طلب روزی را به زیبایی به تصویرمی کشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین