عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
مدیر حوزه علمیه کاشان:
مدیرحوزه علمیه کاشان با تاکید بر این که سمت و سوی محرم باید مقابله با شمرهای زمان باشد، حرکات بعضی از مداحان را در شان عزاداری های ایام محرم ندانست و گفت: این که بعضی از مداحان فکر می کنند باید عشق را با هر زبان، حرکت، کلام و یا سبک، شعر و برخوردها عوض کرد، خطای بزرگی است.
 عقیق:حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در جلسه شورای معاونان حوزه علمیه کاشان، با تاکید بر لزوم روشنگری مبلغین نسبت به آسیب های محرم، از برگزاری چندین جلسه با هدف اعزام مبلغ در ایام تبلیغی محرم به منظور تبیین آموزه های دینی و مسائل داخلی، بین المللی به ویژه اتفاقات جهان اسلام، اظهارداشت: مبلغین باید در سخنرانی هایشان نسبت به برداشت های غلط که عده ای به عنوان دین تلقی می کنند، روشنگری کنند.

وی، با اشاره به این که سمت و سوی محرم باید  مقابله با شمرهای زمان باشد، یادآور شد: روحانیون و طلاب در مقطع فعلی باید در راستای آگاهی بخشی به مردم نسبت به جنایتکارانی که به قول شهید مطهری امروز به عنوان شمر زمان، دست به کشتار مردم و حمله به مساجد می زنند، تلاش کنند.

آگاهی طلاب و مردم نسبت به قدرت ایران

مدیر حوزه علمیه کاشان، با اشاره به مسلمان کشی در میانمار، خاطرنشان کرد: مبلغین در ایام تبلیغی محرم مردم را با توطئه های دشنمان و قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان آشنا کنند.

عاشورا زیربنای تفکر انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادام، براساس فرمایش امام راحل، عاشورا را زیربنای انقلاب اسلامی دانست و بر لزوم مقابله با خرافات و بدعت ها تاکید کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید سخنرانانی را برای عزاداری امام حسین (ع) دعوت کنند که نسبت به مسائل دینی آگاهی کامل داشته، اسلام را خوب بشناسد و مسائل را  خوب برای مردم بیان کند.

مهمترین وظایف هیئت های مذهبی در ایام محرم

مدیر حوزه علمیه کاشان، گره زدن زندگی مردم به عاشورا را از مهمترین وظایف هیئت های مذهبی عنوان و تصریح کرد: هیئت های مذهبی نباید مداحانی را دعوت کنند که با اشعار و سبک مداحی خود، عزاداری حسینی را آلوده به خرافات کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، حرکات بعضی از مداحان را در شان عزاداری های ایام محرم ندانست و افزود: این که بعضی از مداحان فکر می کنند باید عشق را با هر زبان، حرکت، کلام و یا سبک، شعر و برخوردها عوض کرد، خطای بزرگی است. 

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) خطاب به کمیل که هیچ حرکتی نیست مگر آن که تو در آن حرکت به معرفت نیاز داری، افزود: اگر واقعا برای سید الشهداء(ع) و اهل بیت(ع) می خواهیم قدم برداریم، باید آگاهی کامل نسبت ائمه اطهار(ع) و مسائل دینی داشته باشیم.

جلوگیری از افراط و تفریط  در عزاداری های امام حسین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادامه، عدم آگاهی و شناخت به اهل بیت(ع) را موجب افراط و تفریط در عزاداری های امام حسین(ع) دانست و افزود: وقتی جهل و عشق به هم گره بخورد، افسانه ساز می شود، لذا با توجه به این که عده ای از مبانی اهل بیت(ع)، تاریخ عاشورا و تطبیق بین امروز و دیروز کربلا اطلاع ندارند، موجب افراط و تفریط در هیئت های مذهبی می شوند، در نتیجه ممکن است به هر مسیری منتهی شود، لذا باید مقابل این گونه افراط و تفریط ها ایستاد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین