عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
روایتی از حکومت اسلامی نیجریه که زمینه‌ساز ظهور می‌شود/
روح‌الله رفیعی گفت: ساخت مجموعه مستند جدید «والفجر» رو به پایان است و در آن به بررسی ورود اسلام به نیجریه و اتفاقات اخیر در این کشور پرداخته شده است.
عقیق:روح الله رفیعی از مستندسازان کشور در سخنانی درباره تازه‌ترین کار خود که مجموعه‌ای هفت قسمتی با عنوان «والفجر» است گفت: برای تولید این مجموعه مستند دو نوبت تصویربرداری در کشورهای ایران و نیجریه کردیم. همچنین در مورد رویدادهایی که امکان فیلمبرداری آن در این کشور آفریقایی وجود نداشت از تکنیک کمیک‌موشن استفاده کردیم.

وی درمورد مجموعه مستند «والفجر» افزود: قسمت نخست آن به ورود اسلام در نیجریه اختصاص دارد و این رویداد تاریخی را برای مخاطبان به تصویر کشیده است.

این مستندساز ادامه داد: «عثمان دان فودیو» در حدود 200 سال قبل از شخصیت های مهم و تاریخی کشور نیجریه بود که حکومت اسلامی با ساز و کار ولایت فقیهی که ما می شناسیم، تاسیس کرد. این فرد موضوع دومین قسمت مجموعه «والفجر» است.

رفیعی خاطرنشان کرد: از «عثمان دان فودیو» کتابی برجای مانده که بشارت می دهد در 200 سال آینده فردی به نام «ابراهیم» حکومت اسلامی در نیجریه تشکیل می‌دهد و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) می شود.

وی اضافه کرد: سومین قسمت از این مجموعه به معرفی شخصیت شیخ «ابراهیم زکزاکی» و روش تبلیغی او در دعوت مردم این کشور به اسلام پرداخته و نگاه تقریبی وی در حوزه تبلیغ این دین را بررسی کرده است.

این مستندساز یادآور شد: نقش اسرائیل و منافع آن به عنوان عامل اصلی در سرکوب جنبش اسلامی نیجریه موضوع قسمت چهارم از این مجموعه است.

رفیعی توضیح داد: قسمت بعدی مجموعه «والفجر» به بررسی جنبش اسلامی نیجریه و سیر تحولات آن از آغاز تا امروز و حوادثی که در سال های اخیر بر آن گذشته است، می پردازد.

وی افزود: «بوکو حرام» موضوع دیگر قسمت این مجموعه است. در این بخش به تاریخ شکل گیری، قدرت گرفتن و دلایل حمله این گروه تروریستی به عزاداران حسینی در نیجریه پرداخته شده است.

این مستندساز ادامه داد: هفتمین قسمت  از این مجموعه هم به فاجعه حسینیه بقیه الله در کشور نیجریه و آسیب‌های وارد شده به شیعیان این کشور پرداخته است.

رفیعی پیرامون پژوهش های لازم برای نگارش فیلمنامه یادآور شد: حسین مادرشاهی از سال 93 کار تحقیق برای نوشتن متن فیلمنامه این مجموعه را برعهده داشته و به منظور نگارش هرچه بهتر آن سفری هم به کشور نیجریه انجام داده است.

وی اضافه کرد: تصویربرداری این مجموعه مستند با همکاری دوستان ما در جنبش اسلامی نیجریه از سال 95 آغاز شده است و در حال حاضر مراحل آماده سازی آن دنبال می شود.

رفیعی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مراسم رونمایی این مجموعه در زمستان سال جاری برگزار می شود. البته دو قسمت از این مجموعه در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حاضر می‌شوند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین