عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
گزارشی از دیدار رئیس رسانه ملی با میهمانان خارجی اجلاس پیرغلامان حسینی
مهمانان خارجی پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی ظهر امروز با رئیس رسانه ملی دیدار کردند.
عقیق:مهمانان خارجی پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی  ظهر امروز با رئیس رسانه ملی دیدار کردند. در این نشست که 60 اندیشمند، فرهیخته و صاحب نظر دینی از 34کشور دنیا حضور داشتند، ریس سازمان صدا و سیما با اشاره به شخصیت جهانی امام حسین (ع) گفت: مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) منشا تحولات زیادی در تاریخ کشورها بوده است که پس از این نیز ادامه خواهد یافت.

علی عسکری با اشاره به جمله «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» امام حسین (ع) چراغ هدایت است و در امواج پرتلاطم جامعه کشتی نجات برای انسان ها است،گفت: خداوند برای هدایت انسان ها و نجاتشان از گمراهی نشان های روشن و نورانی همچون وجود مقدس امام حسین(ع) را قرار  داده است که امیدوارم  پیروان همه ادیان حقانیت این شخصیت بی نظیر تاریخ  را بشناسند و از آن بهرمند شوند .

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) منشا، وحدت شیعه و سنی است  تاکید کرد: باید با بهره گیری از فرصت عشق و ارادت همه مذاهب و ادیان به امام حسین (ع)، راه وحدت را به همگان معرفی کنیم و جوامع اسلامی را از خطر انحرافات محفوظ بداریم.

در این دیدار نه نفر از خادمان حسینی از کشورهای عراق، سوریه، هند، آلمان، لبنان و... به بیان دیدگاه های خود در خصوص شخصیت امام حسین(ع) پرداختند.

   ژوزف هاشم از مفاخر مسیحی لبنان با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس پیر غلامان حسینی گفت: مسیحیان و مسلمانان در دوستی امام حسین (ع) رقابت دارند و مدعی هستیم مودت ما به ایشان بسیار زیاد است .

سید جعفر الموسوی تولیت استان مقدس امام حسین ( ع) در کربلای معلی، برگزاری اجلاس پیر غلامان  را فرصتی مغتنم برای نشر معارف  دینی بر شمرد و افزود :  ارتباطات همه جانبه ایران و عراق بویژه در  امور مذهبی و گسترش اندیشه و راه امام حسین(ع)  همواره برقرار بوده است.

کشیش بو تومبو رئیس کلیسای افریکن آلمان هم به شاخص های نظری و عملی امام حسین ع به عنوان یک الگوی منحصر به فرد اشاره کرد و افزود: جامعه امروزی نیازمند چنین الگویی است

وی افزود: ما باید اعمالمان را مطابق  این الگو تنظیم کنیم و در خانواده ، اجتماع و در تمامی ابعاد زندگی از ایشان پیروی کنیم .

بوتومبو تا کید کرد: نورامام حسین(ع) باید به همه جهانیان عرضه شود .

دکتر نبیل الحلباوی پژوهشگر سوری هم گفت: روحیات تکفیری در سوریه با همه توان ترویح می شود  اما نتوانستند مانع نفوذ و نشر معارف اهل بیت شوند .

وی افزود : همکاری همه طرف های جبهه مقابل تکفری ها در  سوریه بیش از پیش در حال تقویت است .

الحلباوی در این دیدار  به مجمع جهانی اهل بیت  پیشنهاد ایجاد اتحادیه  برای گسترش معارف علمی اهل بیت(ع) ارایه کرد .

وی گفت: همچنین پیشنهاد می کنم تا با تهیه برنامه هایی  از شخصیت ها  و محققان غیر شیعی دعوت شود و آنها درباره امام حسین و اهداف نهضت آن امام صحبت کنند .

موبد رشید خورشیدیان از  اقلیت زرشتی ایران هم در این دیدار یاد آور شد: امام حسین(ع) بااندیشه ،گفتار و کردار نیک ، الگوی انسانیت بود و در این راه  جانفشانی کرد.

وی افزود : امام حسین(ع)  و آیین های ماه محرم همواره مورد تکریم زرتشتیان بوده است  .

نظامی اوقلانف رئیس جمعیت اهل بیت در مسکو با اشاره به فعالیت های مسلمانان از  50 ملیت در مسجد جامع مسکو گفت: با تبلیغ و ارتباط برادرانه می توانیم مظلومیت را از چهره شیعه بزداییم .

وی گفت با توجه به حضور چهار میلیون شیعه در روسیه از دولت این کشور درخواست تاسیس مسجد شیعیان را کرده ایم.

غلام رسول نوری امام جماعت مسجد اعظم کشمیر هم در این جلسه گفت: امام حسین(ع) متعلق به یک قوم و دین  نیست و در هند و کشمیر، مسلمان و هند و عزادار حسین(ع) هستند.

مولوی رسول زاده از طرف مولوی کریم زایی امام جمعه اهل سنت  ایرانشهر هم  با تشکر از میزبانی خوب صدا و سیما در برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در اصفهان گفت:  سید الشهدا ، احیا کننده کلمه الله ، سنت پیامبر ،رفع ظلم و جور و امر کننده به امر به معروف و نهی از منکر بود .

وی افزود: نهضت حسینی سرچشمه  انقلاب ایران و بیداری مسلمان در کشورهای خاورمیانه بوده است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین