عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
گفت و گو با کربلایی سیدرضا نریمانی در حاشیه افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی در اصفهان:
موضوعی که من احساس می کنم قشنگی این اجلاس را بیشتر کرد، این است که امروز هرکسی وارد این سالن شد ، می دید که همه آن هایی که آمده اند از پیرغلامان و مقامات استانی و کشوری تا منِ کمترین ؛ همه نوکر امام حسین هستند .

عقیق: این روزها پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در اصفهان درحال برگزاری است. اجلاسی که از چندروز مانده به محرم، «بوی سیب حرم» را به شهر آورده است. روز گذشته آیین افتتاحیه اجلاس در تالارکوثر اصفهان و با حضور مسئولان استانی برگزارشد. «سیدرضا نریمانی» و «حاج حسین سازور» از جمله مادحینی بودند که در این افتتاحیه مداحی کردند. مداح اصفهانی با آن لهجه شیرین در حضور جمع کثیری از پیرغلامان حسینی از سرتاسر جهان ، پشت میکروفون قرارگرفت و به مدیحه سرایی پرداخت. «نریمانی» در حاشیه اجلاس گفت و گویی انجام داد که در ادامه می خوانید:

مداحی کردن در حضور این همه پیرغلام امام حسین چه حس و حالی دارد؟

برای من باعث افتخار بود که این طوق برگردن من افتاد تا امروز بازهم فرصت نوکری کردن برای امام حسین در حضور پیرغلامان و همه نوکرهای امام حسین را داشته باشم.

این اجلاس سال های قبل هم برگزارشده اما به نظر می رسد امسال باشکوه بیشتری برپاشده است

بله ... پیرغلامان حسینی به اصفهان تشریف آوردند و عصر سه شنبه هم در گلستان شهدا گردهم آمدند . به نظر من همه اینها یک طرف ...  موضوعی که من احساس می کنم قشنگی این اجلاس را بیشتر کرد، این است که امروز هرکسی وارد این سالن شد ، می دید که همه آن هایی که آمده اند از پیرغلامان و مقامات استانی و کشوری تا منِ کمترین ؛ همه نوکر امام حسین هستند . در واقع این اجلاس ورای هر پست و مقام و جایگاهی یک نکته مشترک و ویژه دارد و آن هم اینکه همه آمده اند تا نوکری خود را به سیدالشهدا(ع) نشان بدهند.

شما خودتان چندسال است که مداحی می کنید؟ هنوز پیرغلام نشده اید!

بهتر است بگویم چندسال است نوکری می کنم. 22-3 سالی هست که توفیق و افتخار نوکری کردن را دارم. از 7-8 سالگی لطف اهل بیت و سیدالشهدا شامل حالم شد که ما را به نوکری قبول کردند . البته امیدوارم قبول کرده باشند.

در بین نوحه هایی که خواندید، کدام یک بیشتر با دل خودتان بازی کرد و دلتان لرزید و یکپارچه شور شدید؟ احتمالا همان شعر معروف «منم باید برم...» ؟

بله ... فکر می کنم مردم هم حرف من را تایید کنند و قطعا همین طور است. من روزی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و شعر مدافعان حرم را خواندم، هم خودم، هم حضرت آقا و هم مردم همگی گریه کردیم و حال عجیبی داشتیم. نه فقط آنجا که هرجای دیگری هم این شعر را خواندم، خودم اولین کسی هستم که دلم می لرزد و اشکم جاری می شود

محرم نزدیک است. در آستانه این ماه، چه دعایی برای خودتان و همه نوکران امام حسین دارید؟

اولین دعا این است که زنده باشیم و محرم را درک کنیم. دومین دعایم این است که معرفت اشک بر امام حسین نزد ما بیشتر شود و با معرفت گریه کنیم و به برکت امام حسین، رزق نوکری مان در محرم امسال بیشتر شود و امام حسین هم در این دنیا و هم در آن دنیا  ما را به نوکری قبول کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین