عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری:
مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری از آغاز ششمین دوره آموزشی و پژوهشی این مرکز علمی آموزشی و پژوهشی خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام  سیدحسن حائری شامگاه سه شنبه در آیین آغاز فعالیت های آموزشی سال تحصیلی جدید این بنیاد اظهارداشت: بنياد فرهنگ جعفری (ع) با الطاف الهي در ابتدای امر به همت علامه فقید آیت الله محمدرضا جعفری و سپس با حمایت های آیت الله علوی بروجردی فعالیت خود را از سال 82 آغاز کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری ادامه داد: اين بنياد هدف خود را تقويت و ترويج مباني و معارف مکتب جعفري اثني عشري و پاسخ گويي به شبهات معاندان نسبت به تشيع به ويژه در حوزه امامت و ولايت و پيرايش تاريخ اسلام از زنگار تحريف قرار داده است.

وی افزود: برای دستيابی به اين مهم، هيئت امنای بنياد از مرحوم آيت جعفری تقاضا کرد جهت نظارت و پشتيباني علمي اين حرکت به قم مهاجرت نمايند، موافقت و استقبال ايشان که همراه با انتقال ميراث علمي ايشان به اين بنياد صورت گرفته است، سرمايه اصلي مرکز را در آغاز فعاليت خود تشکيل داد.

حجت الاسلام حائری گفت: تحقيقات وسيع و بديع ايشان، گستره های مختلفی مانند تاريخ، تفسير، کلام، رجال، حديث، فرق و مذاهب را در بر می گيرد که امروز محور فعالیتهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانش پژوهان و علاقه مندان به شخصیت علمی ایشان گردیده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری با اشاره به بخش های آموزش، پژوهش، فرهنگی و دفتر حفظ و آثار علامه جعفری ، اظهارداشت: بنیاد جعفری در راستای اهداف خود تاکنون اقدام به برگزاری 5 دوره آموزشی پژوهشی نموده است، دانش پژوه پس از گذراندن  دوره آموزش در طول سه سال، موفق به دریافت  دانش نامه می گردد و به دوره پژوهش راه می یابد.

وی به مهم ترین موضوعاتی که در این دوره آموزش ارائه می گردد، افزود: «تاریخ تحلیلی اسلام و نقش ائمه علیهم السلام در إحیاء دین (تحقیقات مرحوم آیت الله جعفری)»، « امامت تحلیلی (تحقیقات مرحوم آیت الله جعفری و تحقیقات آیت الله شیخ محمد سند)»، «امامت در قرآن (تحقیقات استاد محمدرضا فریدونی)»، «نقد قرآنی شبهات وهابیّت ایرانی همچون قلمداران و برقعی و ...  (تحقیقات استاد محمدرضا فریدونی)» از جمله این موضوعات می باشند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری ادامه داد: سیاست بنیاد در بخش آموزش، اهتمام به آموزش پژوهش گرا  و نیز اهتمام به شناسایی نخبگان و زمینه سازی پرورش محقق، مدرس است.

وی با اشاره با اشاره به بخش پژوهش این بنیاد بیان داشت: این بخش شامل دو دوره می باشد که عبارتند از ؛ دوره عمومی پژوهش که در قالب کارگاههای پژوهشی و تحقیقات فردی زیر نظر اساتید راهنما انجام می گیرد ودیگری دوره عالی پژوهش که در قالب گروههای علمی برگزار می گردد، هدف از برگزاری این دوره ها افزایش توان تحلیل، تحقیق و آماده سازی مطالب و شکوفایی استعداد دانش پژوهان است.

حجت الاسلام حائری ابراز داشت: در بخش فرهنگی واحدهایی همچون سایت، واحد دانش آموختگان و واحد چاپ و نشر آثار علمی می باشد.

وی در پایان با اشاره به بخش تدوین آثار علامه جعفری و کتابخانه 30 هزار جلدی ایشان که به بنیاد اهدا شده است، گفت: این بخش به منظور تنظیم آثار مکتوب و تدوین مباحث گفتاری و نوشتاری مرحوم آیت الله جعفری شکل گرفته است که تا کنون بخش عمده ای از این آثار تایپ شده و چند تألیف از ایشان به چاپ رسیده است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین