عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
آیت الله علوی بروجردی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان با همه توان در مقابل اسلام ایستاده اند و با شبهه افکنی ها، سعی در آلوده ساختن اعتقادات شیعه دارند، لذا نسل امروز باید پاسخگوی آیندگان باشد، نباید از هر تلاشی برای اعتلای شیعه فروگذاری کرد.
عقیق:آیت الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی شامگاه سه شنبه در آیین آغاز سال آموزشی بنیاد فرهنگ جعفری با اشاره به ایام ولایت و امامت امام علی(ع) اظهارداشت:  در بخشی از خطبه غدیریه رسول الله(ص) فرمود هر کسی علی(ع) را یاری و نصرت کند بر خداست که او را نصرت کند و هر کسی که با حضرت دشمنی کند بر خداست که او را مجازات کند، طلاب مصداق این دعای رسول خدا می باشند که با همه توان از ولایت امیرالمومنین (ع) در همه عرصه صیانت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اسلام همانی است که از میان لبان مبارک رسول الله(ص) جاری شد بطوریکه از مسیر وحی الهی به قلب حضرت نازل گردید و حضرت علی (ع) در آن مسیر قدم گذاشتند و راه پیمودند، راه علی(ع) همان راه اسلام واقعی است.

آیت الله علوی بروجردی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چندی پیش در فضای مجازی و رسانه ها به اشتباه از بنده نقل کرده بودند که شیعه مولود اسلام است در حالی که چنین نیست، شیعه نفس اسلام و ذات اسلام می باشد.

تولیت مسجد اعظم قم با بیان اینکه حکومت معاویه انتقام جاهلیت از اسلام عزیز بود، اظهارداشت: ما به عنوان شیعه، حق داریم مسائل مربوطه را مطرح کنیم، بحث اختلاف نیست، چرا که ما در مذهب خودمان با شش امامی ها، بهره ها، زیدی ها، شیخیه در کنار هم زندگی می کنیم و فحش هم  به یکدیگر نمی دهیم؛ جایی که مقام معرفت مطرح می شود، باید تلاش کنیم شیعه اثنی عشری را به بهترین نحو معرفی کنیم.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: شیعه مولود طبیعی اسلام نیست یا دیگرمذاهب مولود سزارینی اسلام نیستند ما معتقدیم که شیعه نفس، ذات و خود اسلام است، اسلامی که از دو لب مبارک پیامبرعظیم الشان اسلام از طریق وحی الهی منتشر گردیده و توسط مولی الموحدین امام علی (ع) و نسل پاک ایشان بسط و گسترش یافته است.

موسس بنیاد فرهنگ جعفری بیان داشت: تکلیف شیعه و تشیع که مشخص است و غیر شیعه هم مولود غیرطبیعی یا سزارینی نیست، چرا که چیزی که غیر از لسان امیرالمومنین (ع) باشد و بگوید بدون تردید اسلام نیست.

آیت الله علوی بروجردی اظهارداشت: امروز به لطف و اراده خدا داعش، القاعده و گروه های تکفیری و سلفی آمدند تا بیش از گذشته مظلومیت شیعه و حق بودن شیعیان را اثبات کنند، امروز هر کسی که به ریشه و افکار چنین گروه های تکفیری نگاه کند، متوجه می شود که این نسل به کجا و به چه کسانی بر میگردد و افکار چه کسانی را پیروی می کنند.

ایشان خاطرنشان کرد: مگر در صدر اسلام بنی امیه اعمال و رفتارشان غیر از این بود، واقعه کربلا و روز عاشورا را خلق کردند، مگر بنی عباس کم جنایت کرد و ائمه معصومین علیها السلام را اسیر کرد و به شهادت رساند؟ خوب امروز هم به فضل الهی گروههای تکفیری آمدند تا بر حقانیت شیعه و تشیع تاکید و اثبات کنند.

آیت الله علوی بروجردی خطاب به طلاب و پژوهشگران بنیاد فرهنگ جعفری گفت: شما می خواهید پاسخگوی شبهات روز باشید و هر روز باید خود را برای روز بعد و شبهات جدیدتر آماده و مهیا  سازید، امروز دشمن کتب ما را می خواند و از آن شبهه درست می کند، مرحوم علامه آیت الله جعفری فقط حامل کتاب و وصی علمی علامه امینی نبود، خودش مولد و تولید کننده فکر بود.

وی افزود: طلاب ما باید بامطالعه و حضور فعال در عرصه های علمی نسبت به پاسخگویی جامع و علمی به شبهات همت زیادی داشته باشند، والا شهادت میراث ما بوده و هست و امروز اگر طول تاریخ و جریان هایی که به شیعه حمله ور شده وجنایات متعددی را رقم زده اند، نگاهی بیندازیم می ببینم که امروز حامیان و ولایتمداران مکتب و کلام امیرالمومنین (ع) هستند و باقی خواهند ماند و دشمنان حضرت به هلاک رسیده و نامی از آنان نیست.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین