عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
تازه‌ترین اثر تالیفی پیرامون نقد و بررسی جریان دروغین مدعی وصایت و سفارت امام زمان علیه‌السلام، با عنوان «رسول ابلیس» توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران از چاپ خارج شد.
عقیق:کتاب مطابق آنچه در عنوان فرعیاش درج شده، نقد تحریفات مدعی یمانی، احمد اسماعیل بصری است که به قلم محقق توانمند آقای محمد‌مهدی سلمانپور و با تقریظ استاد مباحث مهدوی، جناب حاج شیخ علی‌اکبر مهدی‌پور منتشر شده است.

احمد اسماعیل بصری ملقب به احمد‌الحسن، از مدعیان دروغین در عرصه مهدویت، حدود دو دهه است که تبلیغات خود را در عراق و کشورهای دیگر آغاز کرده و سابقه فعالیت‌های تروریستی را نیز در کارنامه خود دارد.

نامبرده خود را ابتدا وصی و رسول امام زمان و یمانی موعود و پس از آن فرزند امام عصر علیه‌السلام معرفی کرد و در این راستا به تبلیغ و فعالیت مشغول شد.

کتاب حاضر با رویکرد بررسی تحریفات این جریان، در یک مقدمه و سه فصل سامان یافته است. در مقدمه، مولف به بررسی مدعیان متعدد دروغین مهدویت در طول تاریخ و شباهت‌های آنان (از حرف تا عمل)، ادله دجال بصره (احمد الحسن) و روش تحقیق او و پیروانش در طرح ادعاهایشان و پیشینه تحقیق در خصوص موضوع کتاب پرداخته است.

در فصل اول که به تحریفات لفظی مدعیان اختصاص دارد، پنجاه و پنج مورد از این دست تحریفات بررسی و نقد شده است. در فصل دوم سی مورد از تحریفات معنوی و در فصل سوم نیز نویسنده به بیست و پنج مورد از خطاهای فاحش احمد اسماعیل و یارانش در مسائل علمی می‌پردازد که آشکارا نشان دهنده اوج انحطاط علمی این جریان فکری و فقدان علم و دانش در میان آنان است، چه رسد به آن که آنها را بتوان وصی و رسول امام زمان و یاران آن حضرت دانست.

نویسنده چنان که در مقدمه کتاب تصریح کرده، حدود دویست جلد کتاب از آثار این جریان را به دقت خوانده و فیش‌برداری کرده و تحریفات این مدعی دروغگو را گزینش کرده است.

استاد شیخ علی اکبر مهدی‌پور در تقریظ این کتاب چنین آورده است: جالب‌ترين، جامع‌ترين و پربارترين اثری که تاکنون در اين رابطه (نقد فتنه احمد اسماعیل) منتشر شده است، کتابی است که اينک روی دستان شماست.

مهم‌ترين شاخصه اين کتاب، روح پژوهشگری خستگی ناپذير مؤلّف آن می‌باشد. مؤلّف محترم که از علمای عامل و فضلای کامل حوزه می‌باشد و عمده آثار ايشان به نقد و بررسی آثار منحرفان اختصاص دارد، در اين کتاب سخنان پوچ و بيهوده شيّاد زمان و پيروان نادان او را با حوصله، انصاف و دقّت ستودنی بررسی کرده، پاسخ دندان شکن به بافته‌های اين گروه فتنه‌گر داده است.

مولف کتاب در ايام اشتغال به تأليف اين اثر به چندين شهرستان سفر کرده، نسخ خطی کتاب‌های مورد سوء استفاده ياوه سرايان را پيدا نموده، عکس گرفته و تصوير آنها را در جای جای اين کتاب آورده است. حتی يک بار نيز برای مراجعه به برخی از آثار خطی به نجف اشرف مشرّف شده و از نسخ خطی کتابخانه‌های عمومی نجف نيز استفاده نموده است.

گفتنی است، انتشارات جمكران كتاب رسول ابلیس را در 304 صفحه و با قيمت ۱5۰۰۰ تومان چاپ و روانه بازار كرده است و علاقمندان برای تهیه آن می‌توانند به کتابفروشی‌های واقع در صحن‌های مسجد مقدس جمکران و فروشگاه های پاتوق کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 02537252240 تماس حاصل بگیرند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین