عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
گزارشی از بزرگداشت «فرزند کردستان»؛
مراسم بزرگداشت سردار شهید محمود کاوه با عنوان «فرزند کردستان» به‌همت خبرگزاری تسنیم در مرکز همایش‌های بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد.
عقیق:مراسم بزرگداشت سردار شهید محمود کاوه با عنوان «فرزند کردستان», شب گذشته با حضور سرلشکر ایزدی, سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل, حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, همسر و فرزند این سردار شهید و جمعی از همرزمان و عموم مردم در مرکز همایش‌های بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد.

سرلشکر ایزدی: تن ضد انقلاب از نام شهید «کاوه» می‌لرزید

در این مراسم سردار سرلشکر مصطفی ایزدی در سخنانی با بیان اینکه سردار شهید محمود کاوه یکی از بزرگ‌مردانی است که خداوند باب جهاد و شهادت را برای او گشود, گفت: شهید کاوه نقش بسیار مهمی در کردستان و مبارزه با ضدانقلاب و رژیم بعث عراق ایفا کرد به‌طوری که هر زمان نام شهید کاوه می‌آمد تن ضدانقلاب می‌لرزید.

سرلشکر ایزدی گفت: سردار شهید محمود کاوه هم در جنگ‌های داخلی و مبارزه با ضدانقلاب و مبارزه علیه رژیم بعث عراق پیشتاز بود و لشکر ویژه شهدا به‌فرماندهی این شهید والامقام جان‌فشانی‌های زیادی را در دفاع از انقلاب و کشور انجام داد.

وی در ادامه افزود: شهید محمود کاوه از صوت قرآن بسیار زیبایی برخوردار بود و رفتارش با نیروها عاشقانه بود که بسیجیان عاشق شهید کاوه شوند. او کسی بود که مراحل عالی را طی کرد و در نهایت به بالاترین درجه یعنی شهادت رسید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به عملیات والفجر9 که در منطقه شمال‌غرب کشور انجام شد, بیان کرد: در عملیات والفجر9 با اینکه شهید کاوه فرمانده لشکر بود, به‌همراه مسئول اطلاعات ــ عملیات از خطوط دشمن عبور و به عمق دشمن نفوذ کرده به شناسایی پرداختند و عملیات موفقیت‌آمیز والفجر9 را انجام دادند.

سرلشکر ایزدی در خصوص شهادت شهید کاوه گفت: شهید کاوه در عملیاتی که در منطقه حاج عمران انجام شد, با اینکه می‌دانست احتمال زنده ماندنش کم است, اما با جان‌فشانی و از خود گذشتگی در این منطقه به فیض شهادت نائل شد.

سردار جلالی: شهید «کاوه» نماد شجاعت و مسئولیت‌پذیری بود

سپس سردار محمد حسین جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در سخنانی گفت: لشکر ویژه شهدا از زمان تشکیل سرنوشتش با سرنوشت شهید کاوه گره خورده است که دوره‌های آموزشی نیروهای این لشکر در همدان و کرمانشاه برگزار شد و برای اینکه همه نیروهای این لشکر پاسدار و رسمی بودند, لشکر ویژه نامیده می‌شد و دارای آمادگی بسیار بالایی بودند.

سردار جلالی در ادامه گفت: یکی از عملیات‌ها در منطقه جنوب سردشت و قسمت انتهایی دره شیلر همزمان با عملیات والفجر4 انجام شد که این عملیات مشترک بین ارتش و سپاه بود و کار طراحی و شناسایی را با توجه به پیچیدگی‌ها و سختی‌های منطقه عملیاتی, مراحل طراحی توسط شهید صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی و اجرای این عملیات با ما بود و این در حالی بود که سن همه ما در آن موقع 25 سال بود.

وی افزود: اولین عملیات هلی‌بُرن که در  این منطقه انجام شد که به‌خاطر صعب العبور بودن منطقه و پیچیدگی‌ها و سختی‌هایی که داشت آغاز شد و واحد عمل‌کننده در منطقه که شهید قمی و نیروهای تحت امرش در منطقه گیر کردند و عملیات متوقف شد و به‌تبع آن امکان عملیات هلی‌برن نیروها نیز وجود نداشت، در این حین شهید کاوه با اراده و حساسیت خاصی نیروهای شهید قمی را پای کار آورد و در مسیر هلی‌کوپترها مستقر شد و اولین هلی‌کوپتر توانست بنشیند و دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد. رفتار شهید کاوه به‌گونه‌ای بود که بچه‌ها همچنان که شهید کاوه را بسیار دوست داشتند, اما از او بسیار حساب می‌بردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با ابراز اینکه شهید کاوه فرمانده لشکر بود و چند هزار نیرو زیرمجموعه این سردار دلاور بودند, گفت: تمام این‌همه دلاوری سردار شهید کاوه و فرماندهی‌اش و پذیرش این‌همه مسئولیت روی یک جوان 25ساله بود. او نماد شجاعت, ابهت فرماندهی و علاقه به نیروهایش بود و این مسئولیت‌پذیری و ولایت‌پذیری باید درسی برای نسل جوان, مردم و مسئولین باشد.

مقدم‌فر: جامعه امروز نیازمند الگوهایی مانند «شهید کاوه» است

در ادامه حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با بیان اینکه در دوران سال‌های پرافتخار دفاع مقدس، جوانانی مانند سردار شهید محمود کاوه با جانفشانی و دلاوری به دفاع از انقلاب, اسلام و کشور پرداختند, گفت: امروز نیز به‌تعبیر مقام معظم رهبری جنگ تمام نشده بلکه نوع آن عوض شده است.

وی با تأکید بر این‌که امروز نیز نظام سلطه با تغییر تاکتیک‌ها و روش‌ها برای مقابله با پیام و الگوی معرفتی انقلاب اسلامی ایران، سناریوهای مختلفی را طراحی و عملیاتی می‌کند، افزود: باید باور کنیم که امروز نیز در صحنه جنگ قرار داریم. امروز جنگ ما جنگ نرم, جنگ فرهنگی و جنگ سایبری است که در درون آن تک و پاتک است.

مقدم‌فر در ادامه تصریح کرد: در دوران جنگ سخت ممکن بود یک یا دو استان ما تصرف شود اما دشمن در جنگ نرم،‌ در پی تسخیر قلوب، دل‌ها و عقل‌ها است، باید در این زمینه هوشیار باشیم.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "امروز به الگوهایی مانند شهید کاوه نیاز داریم", گفت: از سالروز شهادت شهید کاوه بیش از 30 سال می‌گذرد, اگر 300 سال نیز بگذرد به این الگوها بیش از پیش نیازمندیم، الگوهایی مانند مجاهدت, ایثار, سخت‌کوشی و ابتکار عمل از جمله این الگوها است که جامعه نیازمند آن است.

همسر شهید کاوه: شهید کاوه خود را وقف جنگ کرده بود

همسر سردار شهید محمود کاوه در این مراسم در سخنانی کوتاه در خصوص نحوه ازدواجش با شهید کاوه گفت: من 1 و سال و 2 ماه بود که در سپاه در قسمت مددکاری مشغول به کار بودم و کار ما توجه به امور زندگی رزمندگان اسلام و سر زدن به خانواده شهدا بود. در این رفت‌وآمدها با خانواده شهید کاوه آشنا شدم. خواهر شهید کاوه زمینه ازدواج من با آن شهید بزرگوار را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در اولین دیدارم با شهید کاوه, او گفت: "من مرد جنگ هستم اگر زمانی جنگ ایران هم تمام شود, من به لبنان می‌روم". از این دیدار 4 ماه گذشت و بعد از آن خانواده آقا محمود زمان عقد را مشخص کردند و محمود گفت که برای خواندن خطبه عقد به محضر امام(ره) می‌رویم. از مشهد به تهران آمدیم و خطبه عقدمان را امام خمینی(ره) خواندند.

همسر شهید کاوه گفت: زندگی مشترک من با شهید کاوه نزدیک به 3 سال به طول انجامید اما در این مدت شاید 1 ماه بیشتر به مشهد نیامد. من با ازدواج با شهید کاوه می‌خواستم در عملش با او شریک باشم و دوست داشتم کاری را انجام بدهم و به‌دنبال فرصت بودم که بتوانم کاری را برای اسلام انجام دهم که با ازدواج با شهید کاوه این شرایط فراهم شد.

در خاتمه این مراسم ضمن تقدیر از خانواده این شهید والامقام از کتاب «من کاوه هستم» که به زندگینامه سردار شهید محمود کاوه می‌پردازد و توسط انتشارات یازهرا(س) به چاپ رسیده است, رونمایی شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین