عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:
یک خطیب حوزوی با بیان اینکه از ابزار هنر برای صدور انقلاب استفاده شود، گفت: هنرمندان در کشور علوی انقلابی عمل کنند و سینمای ایران دنباله روی غرب نباشد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت‌وگویی در سمنان، با اشاره به 21 شهریورماه روز سینما، اظهار داشت: ابزار هنر به‌ عنوان یکی از ابزارهای مهم در انتقال پیام و مفهوم‌های متفاوت محسوب می‌شود که نمونه بارز آن سینما و فیلم امروز مخاطبان زیادی را به دنبال خود دارد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حتی در زمان خود اهل‌بیت (ع) نیز شاعران در قالب شعر پیام و مفاهیم اسلام را انتقال و به بیان احادیث و فضیلت‌هایی در مدح اهل‌بیت (ع) می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه امروز سینما نباید دنباله‌روی سینما غربی باشد و دنباله‌روی از سینما و فرهنگ سینمایی غربی سینمای ایران را متزلزل می‌کند، افزود: امروز تأثیر فیلم‌ها بر روی افکار و اذهان عمومی را در جامعه می‌بینیم و سینما باید در راستای صدور پیام انقلاب اسلامی انقلابی گونه عمل کند و هنرمندان در سینما انقلابی گونه تفکر کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه هنرمندان در کشور علوی باید انقلابی عمل کنند، خاطرنشان کرد: هنرمندان و سینماگران در جامعه به سه دلیل اسلامی بودن کشور، رسمی بودن مذهب تشیع در نظام و سوم و مهم‌ترین دلیل اینکه علوی بودن و کشور امیرالمؤمنین بودن ایران اسلامی باید انقلابی گونه عمل کنند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم کار بزرگی را انجام داده‌اند و باید راهشان تداوم پیدا کند، گفت: هنرمندان می‌توانند با کارهای فرهنگی در قالب فعالیت‌های هنری به این رشادت‌ها، شهامت‌ها و جان‌فشانی‌ها بپردازد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه از ابزار هنر باید برای صدور انقلاب اسلامی استفاده شود، افزود: سینما می‌تواند روایتگر زندگی شهیدان مدافعان حرم و شهیدان هشت سال دفاع مقدس باشد و از داستان و سیره و سبک زندگی و نحوه شهادت مدافعان حرم و شهیدان انقلاب اسلامی می‌توان داستان‌ها و فیلم‌نامه‌های بسیاری نوشت و مستندهای گوناگونی ساخت.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین