عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) اردکان با انتشار بیانیه ای در پی نسل کشی مسلمانان و فجایع اخیر میانمار این اقدامات غیرانسانی را محکوم کردند.
عقیق:بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) اردکان، با انتشار بیانیه ای در پی نسل کشی مسلمانان و فجایع اخیر میانمار این اقدامات غیرانسانی را محکوم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارین

هر چند در ایام عید الله الاکبر عید بزرگ غدیر، مسلمانان به ویژه شیعیان و محبان امیر المؤمنین علیه السلام باید شادترین لحظات زندگی خود سپری نمایند اما جهان اسلام یکی از هولناکترین فجایع تاریخ را به چشم خود می بیند. اتفاقاتی که به فرموده امام المسلمین رهبر معظم انقلاب انسان خواب از چشمش می‌پرد.

این که بودائیان بی وجدان چرا به این جنایات بشری دست می زنند مساله ای است و اینکه به چه دلیل حامیان حقوق بشر سکوتی مرگبار در قبال این موضوع دارند مساله ای دیگر!

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در ميانمار، هزاران مسلمان دارند فدا ميشوند؛ همانهایی که برای حیوانات دل ميسوزانند، لب تر نميكنند!» آیا وقت آن نرسیده که انسان های آزادمرد از هر کیش و تباری که باشند به ادعاهای دروغین حمایت از حقوق بشر پی ببرند و از هر گوشه و کناری فریاد براورند؟ حقوق بشر ابزاری بیش برای استعمار و استکبار نیست.

غمگینانه تر از همه اینکه کشورهای اسلامی در خواب عمیق به سر می برند. مسلمانان مظلوم میانمار که حدود 7درصد جمعیت 50 میلیونی میانمار را تشکیل می دهند غالبا سنی و حنفی هستند. سخن از اسلام شیعی و مبارزه با شیعه نیست. پس چرا کشورهای عربی اینگونه سکوت کرده اند؟ آیا غیر از این است که از اربابان قاتل حق السکوت دریافت کرده اند؟ آیا اگر اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی وجود داشت عده ای بودایی پست تر از حیوان جرات خلق چنین فجایعی پیدا می نمودند؟

ما قاطعانه این فاجعه دردناک را که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و حقیقتا هولوکاست مسلمانان محسوب می شود محکوم می نماییم و با مسلمانان مظلوم و آواره میانمار همدردی می نماییم. ضمن اینکه از دولتمردان جمهوری اسلامی از قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت محترم انتظار حرکتی درخور داریم تا باردیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.

بی شک دولتی که شعار «تدبیر» را برای خود برگزیده باید از همه توان دیپلماسی خود برای جلوگیری از این فاجعه انسانی تلاش نماید و به محکوم کردن اکتفا ننماید.

در پایان شکوه خود را به محضر امام غائب حاضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه عرضه می داریم: "اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا، صلواتک علیه و اله، و غیبة ولینا، و کثرة عدونا، و قله عددنا و شدة الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا، فصل علی محمد و اله و اعنا علی ذلک بفتح منک تعجله و بضر تکشفه و نصر تعزه و سلطان حق تظهره، و رحمة منک تجللناها و عافیه منک تلبسناها، برحمتک یا ارحم الراحمین."

بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق علیه السلام اردکان


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین