عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
گزارشی از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید بابا شیرازی
شهید امین باباشیرازی دوازده جلسه از سه شنبه‌های مهدوی را به همراه دوستانش برگزار کرد و در سیزدهمین جلسه به وصال یارش رسید و ...
عقیق:پنجشنبه دوم شهریورماه سال جاری،  30 نفر از جوانان آتش به اختیار موسسه فرهنگی «طلوع حق» جهت خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور عازم منطقه گیلانغرب شدند. افرادی که برای حفظ و نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع از کشور، نظام و اجرای عدالت در جامعه نه تن‌ها به مبارزه و جهاد علمی دست می‌زنند بلکه جان و مال خود را نیز در این راه داده و از آن باکی ندارند.

جوانانی که همواره در راستای اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) تمام عزم و اراده خود را بسیج کردند تا شعائر اولیای خدا را بین مردم ترویج دهند. یکی از اقدامات اخیر این موسسه فرهنگی که رسانه‌ها و حتی مردم پایتخت را متوجه خود کرده بود، طرح سه‌شنبه‌های مهدوی است که این جوانان با حضور در خیابان ولیعصر(عج) در 12 جلسه متوالی به یاد امام زمان(عج) از مردم رهگذر با گل و شیرینی پذیرایی می‌کردند.

هنوز دو روز از اعزام این گروه جهادگر به روستای شاوله نگذشته بود که واژگونی خودروی این گروه در مسیر بازگشت به محل اسکان خبرساز شد و همگان را متاثر کرد. در اثر این حادثه 5 نفر از این مصدومان در بیمارستان بستری شدند و 6 مجروح دیگر بدلیل شدت جراحت‌ها به مرکز استان اعزام شدند. در میان این حادثه دیدگان، امین بابا شیرازی و سید محمد حسینی به علت جراحات وارده دعوت حق را لبیک گفتند و به وصال یار رسیدند.

شهادت این دو جوان برومند نه تنها برای خانواده‌شان بلکه برای ملت ایران سنگین و غم انگیز بود. سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی از مسئولان کشوری و لشگری درپی شهادت دو جهادگر پیام تسلیتی صادر کردند.

جامعه قرآنی کشور نیز بنا بر رسم دیرینه خود چهارشنبه 15 شهریورماه جهت پاسداشت مقام شامخ شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی با خانواده شهید امین بابا شیرازی در جوار مزار نورانی این شهید در امامزاده قاسم (ع) شمیرانات دیدار کردند.

امین باباشیرازی ششم شهریور ماه سال 1362 در خانواده‌ای مذهبی دیده بر جهان گشود. امین، از عنفوان نوجوانی به فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی اشتیاق داشت و این رویه را تا جوانی ادامه داد تا اینکه وارد موسسه جامعة‌الصادق(ع) شد و  کار خود را در آن موسسه آغاز کرد. در راستای فعالیت‌های فرهنگی که ثمرات و برکات زیادی را به دنبال داشت؛ به همراه دوستان جوان و انقلابی، مؤسسه طلوع حق را پایگذاری کردند و در زمینه احیای نام اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ مهدوی اقدامات قابل توجه و شایسته‌ای را بر جای گذاشتند. امین بابا شیرازی نهایتاً دل از دنیای مادی و پرهیاهو کند و با تمام علاقه‌ای که به پدر، مادر، همسر و بهار 2 ساله‌اش داشت، در ذی‌الحجه طواف یار کرد و پیش از اربعین به وصال ارباب رسید.

پدر شهید امین بابا شیرازی:

امین از نوجوانی به فعالیت‌های فرهنگی علاقه‌مند بود و همین موضوع نیز سبب شد تا به همراه دوستانش سه شنبه‌های مهدوی را برگزار کند. او اعتقاد داشت، امام زمان(عج) فقط مخصوص جمکران و روز جمعه نیست بلکه باید امام در تمام سطح جامعه نمود داشته باشد و در این راه نیز موفق بودد. آنها با اهدای گل و شیرینی به مردم تاثیر بسزایی در جامعه گذاشتند. به جهت اینکه در جهاد سازندگی مشغول بودم، او را همراه خودم به پروژه‌ها می‌بردم و همین موضوع سبب شد تا امین به کارهای عمرانی و جهادی علاقه‌مند شود.

وقتی که می‌خواست به گیلانغرب اعزام شود به پیشم آمد و گفت می‌خواهد برای کار عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم محروم کشور به این منطقه اعزام شود . گفتم باید رضایت مادر و همسرت را جلب کنی . او گفت: «بگذارید بروم تا خیر و برکت به زندگی‌مان بیاید». و واقعاً از زمانی که پیکر مطهرش در امامزاده قاسم(ع) تدفین شد، خیر و برکت این شهید در زندگی احساس می‌شود. امین در کسب معارف قرآنی نیز اهتمام ویژه‌ای داشت و شنوئات قرآنی را با رفتارش به منصه ظهور رساند. افرادی بودند که آشنایی زیادی با امین نداشتند اما در روز تشییع از ویژگی‌های اخلاقی او سخن می‌گفتند. در امانت‌داری بسیار حساس بود و همواره در پرداخت حقوق دیگران دقت می‌کرد.  این شهیدان، راه جهادگری را برای دیگران باز کردند. باورم نمی‌شود که امین با جسم مادی دیگر کنارمان نیست؛ من به مقام ایشان حسادت می‌کنم و از اینکه ما را سرافراز کرد بسیار افتخار می‌کنم و  امیدوارم شفیع ما در دنیا و آخرت باشد.

مادر شهید امین بابا شیرازی:

امین سه‌شنبه های مهدوی را دوازده جلسه برگزار کرد و در جلسه سیزدهم، به امام زمانش پیوست. بسیار غصه می‌خورد که چرا به جوانان بی‌اعتنایی می‌شود و استعدادهای درخشان کشور در زمینه عمرانی و جهادی مغفول مانده است. امین مطالعات گسترده و عجیبی داشت و به طور مصداقی هر موضوعی که پیش می‌آمد با استناد به آیات قرآن و دلایل مستحکم پاسخ می‌داد. بسیار مسئولیت‌پذیر بود و به بزرگتر‌ها احترام زیادی می‌گذاشت. در روزهای پایانی که می‌خواست اعزام شود به دیدن پدر بزرگ و مادر بزرگش رفت و دست‌بوسی کرد.

گفتنی است، تعدادی از حافظان، قاریان و مسئولان قرآنی کشورمان در این دیدار، ضمن ادای احترام به مقام این شهید والامقام با اهدای لوح از خانواده این شهید تجلیل کردند. در پایان نیز میرعمادی مداح خوش‌خوان و جوان کشورمان به مدح اهل بیت(ع) و ذکر مصائب آل الله پرداخت.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
سلام در كانال پيرغلامان اطلاع رساني شده كه حاج حسن قرائتي روضه خوان فوت كرده لطفا اگر حقيقت دارد نشر دهيد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین