عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
استاد حوزه علمیه قم در همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت»:
استاد و محقق حوزه علمیه قم با تاکید بر این که اسناد معتبری از واقعه غدیر وجود دارد که باید منتشر و تبیین شود، گفت: امام محمد غزالی بیعت گرفتن پیامبر(ص) در روز غدیر از مردم و صحابه را تصریح می کند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی استاد برجسته حوزه علمیه قم، در همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» که با حضور ۶۰ طلبه غیر ایرانی در دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه واقعه غدیر تنها قضیه مربوط به شیعه نیست، تصریح کرد: نباید صورت مساله را پاک کنیم، اسناد معتبری از واقعه غدیر وجود دارد که باید برای مردم منتشر و تبیین شود.  

استاد حوزه علمیه قم افزود: صحابه در واقعه غدیر سه روز حضور داشتند و به پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) تبریک می گفتند و حضرت جبرائیل نیز حضور پیدا کردند.

وی با تاکید بر این که واقعه غدیر قضیه ای شیعی نیست و متعلق به تمام جهان اسلام است، اظهار داشت: متاسفانه شیعیان تنها گروهی هستند که بیشترین بها را به این مهم می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به این که واقعه غدیر رویدادی ثابت شده در میان تمام علمای جهان اسلام از مذاهب مختلف اسلامی است، تصریح کرد: سند حدیث غدیر در روایات بی شماری ذکر شده، به گونه ای که به حقیقت وقوع این واقعه مهم تاریخی هیچ شبهه ای را نمی توان وارد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین  طبسی با اشاره به این که در صحیح مسلم روایتی مبنی بر صحت حقیقت واقعه غدیر ذکر شده است، ابراز داشت: در روز غدیر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، تا قیامت و امامت صاحب العصر و الزمان(عج) جانشینان بعد از خود را به مردمان جهان ابلاغ نمودند.

وی با اشاره به این که اطاعت از علی علیه السلام اطاعت پیامبر و اطاعت نبی مکرم اسلام اطاعت از خداوند باری تعالی است، اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در روز غدیر قرآن کریم و اهل بیت علیهم را دو امانت الهی برای مردمان معرفی نموده، تمسک به ایشان را تنها راه سعادت عالمیان ذکر کردند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به به روایاتی از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) اشاره نمود و ابراز داشت: بر اساس سنت الهی زمین هیچ گاه نباید از حجت خداوند خالی باشد؛ لذا در روز غدیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این سنت الهی را به جهانیان ابلاغ نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی ادامه داد: بسیاری از علمای اهل سنت در کتاب های خود بر تبریک صحابه پیامبر(صلی الله علیه و آله) به علی علیه السلام اذعان نموده، این مهم را در کتاب های خود ثبت نموده اند.

این محقق حوزوی با بیان این که آل محمد دلیل قرآن هستند و اطاعت کردن حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع)، رسالت و وظیفه سنگینی بر دوش انسان می گذارد، ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص)در تعیین خلیفه کار جدیدی انجام ندادند، بلکه سنت الهی را اجرا کردند تا زمین، خالی از ولی نباشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سندی از واقعه غدیر اظهار داشت: امام محمد غزالی نیز بیعت گرفتن پیامبر(ص) در روز غدیر از مردم و صحابه را تصریح می کند.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) نسبت به این روز احساسات خود را ابراز کرده اند و پیروان مکتب اهل بیت نیز به تبعیت از ایشان جشن و سرور برپا می کنند، اذعان کرد: امام هادی(ع) در آن شرایط بحرانی در روز غدیر به زیارت حرم مطهر امام علی(ع) می رود.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه مخالفان غدیر از همان زمان با به خطر افتادن منافع شان مخالفت های خود را آغاز کردند، تاکید کرد: پیامبر(ص) در روز غدیر خم، جانشینان بعد از خود تا قیامت را تبیبن کردند و مخالفت ها نیز بر این اساس است، حتی ایشان ۱۲ بار اسم مبارک امام زمان را به زبان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی در پایان گفت: غدیر زنده است به امید روزی که با ظهور حضرت ولی عصر(عج) تمام جهان غدیری شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین