عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
مدیر کانون خورشید خبر داد
مدیر کانون خورشید گفت: کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» با قریب به 300 ایده برای تکریم و تعظیم عید غدیر در 12 بخش آماده شده که منتج از محتوای منبعث از روایات است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدحسین مشکوری در نشست خبری پنجمین سال فعالیت کانون خورشید که در دفتر خبرگزاری فارس در استان قم برگزار شد، با اشاره به گذشت قریب به پنج سال از فعالیت کانون خورشید اظهار کرد: این کانون سال 92 فعالیت‌های خود را به عنوان نخستین مرکز رسانه ای ترویج معارف غدیر و صحیفه سجادیه آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت به دنبال احیای پنج فرهنگ غدیری در سطح کشور بودیم خاطرنشان کرد: احیای اقامه نماز عید غدیر به جماعت در سال 92 در دستور کار ما قرار گرفت که توانستیم با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و خبرگان امر، اقدامات ویژه‌ای در این راستا انجام داده و شاهد فرهنگ‌سازی اقامه این نماز در کشور باشیم.

مدیر کانون خورشید برنامه‌ریزی برای احیای زیارت غدیریه امام هادی(ع) در سال 93 را یادآور شد و افزود: این زیارت به عنوان دومین فرهنگ غدیری در سطح کشور با برنامه‌ریزی کانون و همکاری مجموعه‌های مختلف مطرح شد و در حوزه رسانه برای ترویج آن اقدامات ویژه صورت گرفت.

وی گسترش فرهنگ اطعام روز عید غدیر در سطح کشور را از دیگر اقدامات این کانون عنوان کرد و گفت: با هماهنگی که صورت گرفت در سال 94 احیای این فرهنگ محور فعالیت‌های ما بود و توانستیم پژواک رسانه‌ای خوبی در این زمینه ایجاد کنیم.

مشکوری شکل گیری مجالس غدیریه سرایی را رویکرد بعدی این مجموعه عنوان کرد و افزود: در سال 95 توان خود را معطوف به ترویج این امر کردیم و سال‌هاست که رهبر انقلاب اسلامی در روز عید غدیر برنامه‌ ویژه‌ای دارند و توانستیم در بین شعرا و مداحان نیز اینگونه برنامه‌ها را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان سال آخر احیای آداب و رسوم عید غدیر در دستور کار ما است تصریح کرد: امسال در مجله‌ای قریب به 40 رسم غدیری را منتشر کردیم که مردم در این موارد اطلاعات کافی داشته باشند.

مدیر کانون خورشید به دیگر اقدامات این کانون در راستای ترویج معارف غدیر در کشور اشاره و خاطرنشان رکد: سه سال بر روی کتاب علامه امینی کار کردیم که منتج به راه‌اندازی وبسایت اکمال شد و توانستیم در زمینه فضای مجازی و سایت‌ها، رتبه‌برتر را در کشور کسب کنیم.

وی بیان کرد: 11 هزار فیش اطلاعات از کتاب الغدیر در سایت اکمال جمع‌آوری شده که به دنبال انتشار آن به عنوان یک کتاب بودیم تا هم در فضای مجازی و هم به عنوان سند مکتوب مبانی غدیر در جهان منتشر شود.

مشکوری انتشار کتاب‌های برگرفته از مبانی و معارف کتاب الغدیر علامه امینی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با استفاده از توان کارشناسان امر آثار الغدیر به صورت نظم و نثر برای کودکان فرآوری شد و کتابی با عنوان لحظه‌هایی دلپذیر، قصه‌هایی از غدیر نوشته مرتضی دانشمند منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

وی از انتشار رمانی برگرفته از کتاب الغدیر با عنوان «دویدن تا مردی که جلوتر است» خبر داد و گفت: این کتاب نوشته سیدمحمد سادات اخوی است که برای نخستین بار مبانی غدیر را در قالب رمان ترویج می‌کند.

مدیر کانون خورشید اضافه کرد: همچنین کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» با قریب به 300 ایده برای تکریم و تعظیم عید غدیر در 12 بخش آماده شده که منتج از محتوای منبعث از روایات است.

وی با تاکید بر اینکه کانون خورشید در این پنج سال رویکرد رسانه‌ای خود را در حد توان و بضاعت حفظ کرده است گفت: ما مجموعه‌ای خیر‌محور بودیم و به هیچ نهاد و ارگانی وابسته نبودیم و توانستیم آنچه که می‌خواستیم در همین راستا محقق کنیم.

مشکوری اذعان کرد: در پنج سال دوم رویکرد ما رسانه‌ای نبوده و به دنبال اقدامات آموزشی هستیم که در کشور شاهد گسترش فرهنگ غدیر باشیم؛ اگر غدیر این رکن رکین شیعه که بالی برای بالندگی است مثل عاشورا احیا شود سیر صعودی بیشتری خواهیم داشت.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین