عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) اصفهان :
پیامبر اسلام(ص) در غدیر خم فرمودند بدانید که خداوند علی(ع) را ولی و امام شما قرار داده است و اطاعت از او را بر همه کسانی واجب کرده است
عقیق:مهری اسدی مقدم در گفتگویی در اصفهان به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم گفت: ولایت امیرالمومنین(ع) از چنان اهمیت ویژه ای برخوردار  است که خداوند به حضرت رسول(ص) فرمودند اگر آن را ابلاغ نکنی رسالت الهی را انجام نداده ای. «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ(سورهٔ مائده-آیهٔ ۶۷).

استاد حوزه خواهران با اشاره به خطبه غدیر، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در غدیر خم فرمودند بدانید که خداوند علی(ع) را ولی و امام شما قرار داده است و اطاعت از او را بر همه کسانی واجب کرده است. علی(ع) جانشین من است و خداوند دین را به واسطه اطاعت از علی(ع) کامل کرده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) اصفهان در ادامه افزود : پیامبر اسلام(ص) در آن روز خود را صراط مستقیم و پیروی از علی (ع) را ادامه راه خویش معرفی کرده است.

وی با اشاره به کتاب الغدیر تصریح کرد: در این کتاب نام صد و ده تن از کسانی که این حدیث را از نقل کرده اند وجود دارد که بیشتر آنها مور قبول و تایید شیعه و سنی است.

مدیر مدرسه حضرت معصومه با اشاره به آیات و احادیث درباره واقعه غدیر خم تصریح کرد: حضرت علی (ع) بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص۹ در میان مردم فرموده اند: آیا نشنیده اید که رسول خدا چنین و چنان فرموده اند؟ همه مردم گفتند: آری.

استاد حوزه خواهران  در ادامه افزود: امام حسن(ع) گفته ها و سخنان  پیامبر اسلام را در روز غدیر به مسلمانان یاد آوری کرده و دیده ها و شنیده های مسلمانان را به آنان گوشزد می کند که پیامبر اسلام(ص) پدرشان را وصی و جانشین خود معرفی کرده اند.

وی گفت : امام حسین(ع) که با خون خود پرچم اسلام را برافراشته نگاه داشته اند نیز امام علی(ع) را مظهر آداب نیک، استوار در روح و روان، پرورش یافته نزد پیامبر اسلام و ولی و جاشین ایشان می دانند.

اسدی مقدم با اشاره به سخن امام رضا(ع) در این باره عنوان کرد: روز غدیر در میان اهل آسمان مشهور تر از اهل زمین است، بدون شک فرشتگان هر روز ده بار به زمینی ها شاد باش می گویند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین