عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
دل‌نوشته خسروپناه در رثای شهید حججی
محسن جان، عمری در جبهه زیستم، جنگیدم و شهیدان زیادی دیدم اما تو بیش از سایر دوستان شهیدم خجالتم دادی.
عقیق: حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه (رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه و استادتمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی):

خدایا! چقدر زیبا با مشتریانت معامله می‌کنی؛ ایثار می‌کنند، اعتبار می‌بخشی، اخلاص می‌ورزند حکمت می‌دهی، جان می‌دهند فردوس عطا می‌کنی، خوشا به حالت ای شهید تشنه و بی‌سر.

الهی! شهید حججی با دل‌ها چه کرد، با دل مؤمنان و با دل غیرمؤمنان، با دل عوامل و با دل خواص، همه را منقلب کرد؛ وقتی با بدنی مجروح اما با صلابت قدم برمی‌داشت و آماده ملاقات با سالار شهیدان بود. محسن‌ جان! عمری در جبهه زیستم، جنگیدم و شهیدان زیادی دیدم اما تو بیشتر از سایر دوستان شهیدم خجالتم دادی، می‌دانی چرا؟

چون در آن دوران جوانی دبیرستانی بودم و در خیالات جوانی به سر می‌بردم، اینک نزدیک 4 دهه مشغول تحصیل معقول و منقولم، دهها کتاب و مقاله نوشته‌ام، استادان طریقت و شریعت فراوان دیدم، اما وقتی سرعت تقرب تو را به محبوب مطلق می‌بینم، از خود شرمنده می‌شوم و به تو غبطه می‌خورم که چقدر سریع شریعت و طریقت را طی کردی و به حقیقت دست یافتی.

شهید عزیزم! در جهان ملکوت هم نظری به این فقرا و بیچارگان بکن و سلام ما را به سالار شهیدان و تشنه‌لب کربلا برسان و به او بگو که بارها برای سر بریده‌ات گریستیم و بر گلوی پاره علی‌اصغرت نالیدیم، مولا جان، ما را دریاب و فیض شهادت نیز نصیب یاران بساز.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین