عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
یازدهمین جلد از مجموعه «یک ماه خون گرفته» شامل تازه‌سروده‌های غلامرضا سازگار در رابطه با مناسبت‌های ماه‌های محرم و صفر همزمان با فرارسیدن ماه عزای اباعبدالله الحسین(ع) منتشر می‌شود.

عقیق:زهیر سازگار، فرزند غلامرضا سازگار، در گفت‌وگویی، ضمن اعلام این خبر گفت: یازدهمین جلد از کتاب «یک ماه خون گرفته»، شامل سروده‌های ویژه ماه‌های محرم و صفر در حال آماده‌سازی است و قرار است تا آغاز ماه محرم منتشر شود.

به گفته وی؛ در مجموعه جدید سروده‌هایی متناسب با ایام ماه‌های محرم و صفر در قالب‌های شعری غزل، قصیده، مرثیه و نوحه گردآوری شده و از سوی دفتر شعر و ادبیات هلال به چاپ خواهد رسید.

سازگار همچنین از انتشار ششمین جلد از دیوان «نخل میثم» خبر داد و افزود: این اثر به همراه نرم‌افزار نخل میثم منتشر می‌شود. مخاطبان می‌توانند سبک تمام نوحه‌های این جلد را از نرم‌افزار انتخاب و دانلود کنند.

استاد سازگار که از پیشکسوتان شعر آیینی است، در اشعارش «میثم» تخلص می‌کند. برخی از شعرهای او در زمره‌ ماناترین آثار آیینی قرار می‌گیرند. اندیشه‌ متعالی و حرف‌های روشنگرانه در شعر به همراه سلامت کلام و صحیح و مستند بودن وقایع در بیان مدح و مراثی اهل بیت(ع) نکته‌ بسیار مهمی است که غلامرضا سازگار همیشه به آنها توجه دارد و در اشعارش کمتر می‌توان به ایرادات محتوایی برخورد. سازگار شاعری استاد دیده و مداحی پای منبر پرورش یافته است و این امر ساختار ذهنی او را بسیار سالم بار آورده است.

سروده ذیل نمونه‌ای از اشعار مندرج در مجموعه «یک ماه خون گرفته» است که در رثای حضرت عباس(ع) به نظم درآمده:

«این دیده و این دست و این فرق شکسته
این صورت و این قامت در خون نشسته

تنها نه امروز یار تو هستم                
از روز اول دل بر تو بستم

بیرون بکش تیر از دو چشمم نازنینم
شاید که یک دم روی زهرا را ببینم

این دم آخر فاطمه باید                
سقائی‌ام را امضا نماید

بگذار در آغوش پر مهرت بمیرم
دستی ندارم تا تو را در بر بگیرم

چه می‌شود ای ولیّ ذوالمنّ            
تو افکنی دست به گردن من

بگذار عطشان بر لب دریا بمیرم
بگذار تا در علقمه تنها بمیرم

با آنکه از تن افتاده دستم               
خجل ز اشک سکینه هستم...»


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین