عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
مدیر شبکه قرآن سیما در برنامه خانواده یک مطرح کرد:
محمد حسین محمدزاده با اشاره به جشن بزرگ اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۱» گفت: ۱۵ میلیون نفر در آن شرکت کردند و همین موضوع آن را به بزرگترین طرح قرآنی در کشور تبدیل کرده است.
عقیق:ظهر امروز  محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما با حضور در برنامه خانواده یک با اشاره به طرح «بشارت 1451»،‌علت این نامگذاری را مدت زمان سپری شده از نزول قرآن دانست و گفت:  به جهت غنی سازی اوقات فراغت همه ساله این طرح از تابستان شروع می‌شد ولی امسال به دلیل اینکه ماه رمضان زود تر آغاز شده بود تصمیم گرفتیم این طرح را نیز همزمان با ماه مبارک آغاز کنیم.

وی در مورد علت انتخاب سوره های ملک و واقعه برای یازدهمین طرح بشارت گفت: انتخاب سوره‌ها به پشتوانه یک جمع کارشناسی صورت می‌گیرد که هم باید نقاط طلاقی با شعار سال داشته باشد و هم در مورد سبک زندگی صحبت کرده باشد. سوره ملک 30 آیه دارد و از مباحث  اجتماعی و سیاسی، نگرشی و اعتقادی در آن صحبت شده است. همچنین  سوره واقعه نیز در برنامه روزانه اکثر مردم وجود دارد و مورد علاقه مردم است و آموزه‌های مربوط به سبک زندگی و طرز ارتباط با قرآن کریم در آن بیان شده است.

محمدزاده در مورد فراگیری این طرح گفت: «بشارت 1451» یک طرح بسیار فراگیر چه از جهت رسانه‌ای و از چه از جهت مخاطب بود زیرا همه رده های سنی را پوشش می‌داد.همچنین بر روی حفظ و آموزش مفاهیم قرآن که مورد تاکید مقام رهبری نیز هست در این طرح به صورت ویژه پرداخته شده بود. امسال همه شبکه‌های استانی در این طرح شرکت کردند و یک لیگ مانندی از مخاطبان شهرستان‌ها داشتیم. شاید برایتان جال باشد اگر بدانید 15 میلیون نفر در «بشارت 1451»  شرکت کردند و همین موضوع آن را به بزرگترین طرح قرآنی در کشور تبدیل کرده است.

مدیر شبکه قرآن سیما در مورد جشن قرآن که مراسم اختتامیه این طرح است گفت: به علت استقبال زیاد از طرح تصمیم گرفتیم جشن بزرگ پایانی با حضور علاقه مندان باشند. جشن قرآن در روز عید سعید قربان ساعت 17 در حرم امام خواهد بود. این اجتماع بسیار با شکوه است چرا که بیش از هزار قاری قرآن در آن دعوت شدند و هنرمندانی که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند هم حضور دارند. همچنین بالاترین مدیران فرهنگی و قرآنی و مقامات لشگری در این مراسم که به میزبانی ریاست سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود حضور به هم می‌رسانند. از برنامه‌های جالب توجه اختتامیه می‌توانم به  یک نمایش کوتاه اشاره کنم که قرار است در این مراسم اجرا شود. به همه دوستان رسانه‌ای پیشنهاد می‌کنم که حضور بهم برسانند چرا که قطعا سوژه های جذابی در آنجا پیدا خواهند کرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین