عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
به بهانه دیدار طلاب تهران با مقام معظم رهبری:
مهمترین وظایف روحانیت «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه‌ی خدمات اجتماعی» می باشد.
عقیق:امروز تعدادی از طلاب، مدیران ، روحانیون و فضلای حوزه های علمیه تهران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و در این دیدار نکاتی برای ارتقای وضعیت علمی، اعتقادی و تهذیبی روحانیون بیان می گردد، این رویداد همزمان شده با روزهای آغازین سال تحصیلی در حوزه های علمیه خصوصا برای طلابی که تازه وارد حوزه شده اند و راهی بس دراز، همراه با سختی ها و تکالیفی سنگین پیش رو دارند.

بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی)، به سبب  بینش بلند و هدایت گرانه ایشان و همچنین جایگاه حساس و تأثیرگذار  معظم له در معادلات داخلی، منطقه‌ای و نیز نظام بین‌الملل، همواره بایستی مورد توجه طلاب و روحانیون بوده و به عنوان فصل الخطابی برای آنها باشد تا به معنای واقعی حوزه انقلابی جامعه عمل به خود بگیرد و طلاب در این راستا گام برداند، خبرگزاری حوزه به بهانه دیدار روحانیون و طلاب تهران با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گزیده ای از مهمترین مباحث مطرح شده در آخرین دیدار حضرت آقا با طلاب حوزه های علمیه تهران را که در تاریخ 25 اردیبهشت 1395 انجام گرفته، منتشر می کند.

*  مهمترین وظایف روحانیت «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه‌ی خدمات اجتماعی» می باشد.

*  تبدیل جامعه به جامعه‌ای دینی، بر عهده‌ی علما، روحانیت و طلاب است.

*  روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه‌ی مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی در فضای مجازی شوند.

*  «درک اسلام ناب و متکی بر کتاب و سنت» را با ابزار خرد و اندیشه‌ی اسلامی، وظیفه‌ی مهم روحانیون است.

*  روحانیون و طلاب با بهترین روش‌ها، مردم را به عبادات و ظواهر و مصادیق دینی از جمله صدق، امانت، تقوا، ترک منکر، امر به معروف و سبک زندگی صحیح، هدایت کنند.

*  طلاب باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشند و به مسیر صحیح بکشانند.

*  استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست.

*  در جمهوری اسلامی، تداوم حضور علما و روحانیون و در نتیجه، حضور مردم در عرصه‌ها، استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است.

*  حضور طلاب در خدمات‌رسانی به مردم، مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، کمک به مردم هنگام حوادث و دیگر عرصه‌ها، نیروهای مردمی را نیز به صحنه می‌آورد و منشأ خدمات خواهد شد.

*  طلاب همت خود را برای ایفای مسئولیت‌های روحانیت که هیچ تخصص دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود، به‌کار گیرند.

*  ایفای مسئولیت‌های روحانیت به معنای هدف‌گیری مناصب و مقامات و عناوین نیست، بلکه در همه‌ی اوقات باید کسب رضایت پروردگار و امام عصر (عج) هدف اصلی قرار گیرد.

*  «مراقبت از اینکه حوزه‌های علمیه از شیوه‌ی طلبگی به شیوه‌ی دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزه‌ها» و «منطقه‌ای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسئولیت مدیران حوزه‌ها است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین