عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر:
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت قرارگاه ارزشمندی برای متحدکردن نیروهای پراکنده و بالفعل کردن توانمندی‌های بالقوه نیروهای فرهنگی در کشور است.
عقیق: آیت‌الله کاظم صدیقی، در نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سال ۱۳۹۷ که دیروز(پنجم شهریور) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت قرارگاه ارزشمندی برای متحدکردن نیروهای پراکنده و بالفعل کردن توانمندی‌های بالقوه نیروهای فرهنگی در کشور است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: شیاطین در پی خدشه‌دار کردن و غارت ایمان مومنان هستند و علما و فرهیختگان اجازه این کار را نمی‌دهند، بر این اساس امام صادق (ع) می‌فرمایند "رتبه کسانی که در جبهه دفاع از اعتقادات مبارزه می‌کنند، یک میلیون‌ بار برتر از مدافعان مرزهای جغرافیایی و شهدا است."

 

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) خاطرنشان کرد: یک جامعه عاری از علما مانند یک بچه بی‌سرپرست در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی است زیرا شیاطین برای دور کردن مردم از توحید، ولایت و امامت، مدام برنامه‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های اغواگر  می‌سازند و علما به عنوان مرزبانان عقیدتی در برابر چنین اقدامی می‌ایستند و امروزه دشمن درصدد یارگیری از حوزه‌های علمیه است.

 

صدیقی اضافه کرد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت شبکه‌ای اثرگذار است و همه اعضای آن باید مانند گذشته کار فرهنگی تمیز و شکیل انجام دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: گاهی به گونه‌ای برخورد می‌کنیم که دیگران را حق نشان می‌دهیم و میان خود تفرقه ایجاد می‌کنیم در حالی که باید حماسه غدیر را چنان نشان دهیم که جهانیان پی به عدل محض، اخلاق، دادرسی از مظلومان و مبارزه با ستمگران در سیره علوی ببرند.

 

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، ادامه داد: دنیای علم و صنعت، امتحان خود را پس داده و در آن شکست خورده است بنابراین باید غدیر را به عنوان نسخه نجات‌بخش به جهانیان معرفی کرد.

 

صدیقی خاطرنشان کرد: امروزه بشریت تشنه یک زندگی کارساز، آرام‌بخش و همراه با معنویت است و سیره امیرالمومنین (ع) این تشنگی را رفع می‌کند زیرا دین، رفع نقص و رضای خدا در مجموعه زندگی زیر پرچم امیرالمومنین (ع) معنا می‌یابد.

 

وی افزود: سبک ولایت، قدرت تضمین‌شده عاری از فساد است و اگر بتوانیم این سبک و جاذبه‌های اخلاقی و حکومت علوی را در ابعاد رفتاری و سیاسی نشان دهیم، جهان از گرفتاری‌های خود رها می‌شود و در این راستا باید بدانیم که دشمنی جهان با بعد سیاسی حکومت علوی و واقعه غدیر است بنابراین باید این بعد را هر چه بیشتر به گوش جهانیان برسانیم.

 

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، گفت: دهه کرامت از شاخصه‌های غدیر است و اگر خاکریز غدیر را محکم کنیم جلوه‌های علوی، ولایی و عاشورایی در این حصن حفظ می‌شوند زیرا اگر ریشه غدیر و ولایت حفظ شود شاخه‌ها و برگ‌‌های دین نیز حفظ می‌شوند.

 

صدیقی ادامه داد: باید با همدیگر برای کار در زمینه غدیر هم‌پیمان شویم و به تشریفات اداری بسنده نکنیم، کار برای غدیر عمارها و یاسرها می‌خواهد زیرا اگر کار برای غدیر به درستی انجام می‌شد، عاشورایی در تاریخ روی نمی‌داد بنابراین حفظ این سنگر در راستای حفظ فرهنگ علوی و ولایی است.

 

وی اضافه کرد: اگر تجارب شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در دهه غدیر تزریق شود می‌تواند در تقویت جایگاه ولایت و امامت در جهان نیز موثر باشد، بنابراین باید در روز عید غدیر کاری کرد که مردم شاد باشند و شادی‌ها و خوشی‌های‌مان علوی و غدیری باشند، در آن روز باید بسته‌های فرهنگی میان مردم توزیع کرد، جشن‌های گسترده در مساجد برگزار کرد و شادی و خوشحالی در برنامه‌های صدا و سیما نمایان باشد.

 

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، خاطرنشان کرد: هر کس در حوزه خود باید برای مساجد برنامه‌ریزی کند، همچنین می‌توان گردهمایی‌های بزرگی در روز عید غدیر در مساجد، محلات و شهرهای کشور برگزار کرد.

 

صدیقی ادامه داد: باید نماز عید غدیر در مساجد اقامه شوند و همان‌طور که نماز عید غدیر سال ۱۳۹۵ در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، در آستان حضرت معصومه (ع) نیز می‌توان این نماز را اقامه کرد و در این زمینه از وجود مراجع معظم تقلید هم بهره برد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین