عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
محقق و پژوهشگر حوزه:
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بر لزوم همراهی همه آحاد مردم در زمینه افزایش شکوه برگزاری کاروان شادی غدیر تاکید کرد.
عقیق:حجت‎الاسلام والمسلمین فرحزاد، در همایش شعائری ایام غدیریه در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) با اشاره به عدم تلاش کافی در خصوص نهادینه شدن ایام ذیحجه گفت: با توجه به روایات تفسیری هر ماه متعلق به یک امام معصوم است و باید در هر ماه، بزرگداشت یک امام معصوم(ع) را گرامی بداریم.

وی افزود: در ماه ذی الحجه، سی مناسبت مرتبط به اهل بیت(ع) وجود دارد؛ اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در جامعه هستیم باید شعائر الله را جامعه نهادینه کنیم.

این استاد حوزه بیان کرد: برنامه‌های حزن و اندوه و روضه خوانی در کشورما به خوبی برگزار شده است، ولی باید در زمینه شادی و سرور اهل بیت(ع)نیز کارهای اساسی انجام شود؛ در حالی که در بیان روایات ما شادی و نسبت به حزن تقدم یافته است.

حجت‎الاسلام والمسلمین  فرحزاد اظهارکرد: موقوفات در شادی اهل بیت(ع) بسیار کم است؛ نیابد چنین اندیشید که اگر کسی برای شادی اهل بیت(ع) نذری کرد، ثواب او از کسی که برای روضه اهل بیت(ع) نذر می کند کمتر است؛ از دیگر سوی امروز جامعه ما نیز نیازمند این شادی و سرور اجتماعی است.

وی افزود: مناسبت‌های ماه ذی الحجه در قرآن و روایات جمع آوری شده است و کاملا با مدرک شده است؛ اهل سنت نیز در خصوص رد الشمس کتاب دارند و ما نیز باید این مناسبت ها را به جامعه بشناسانیم و این روزها را گرامی بداریم.

محقق و پژوهشگر حوزه بیان کرد: روز دهم ذیحجه حدیث ثقلین توسط پیامبر(ص)، برای چندمین بار مطرح شد؛ اعلان سوره برائت در سال قبل از فتح مکه که توسط امام علی(ع) انجام شداز جمله مناسبتهای این روزها است.

حجت‎الاسلام والمسلمین  فرحزاد با اشاره به برخی از مناسبت‎های خاص ماه ذی الحجه اظهارکرد: رویات بسیاری در زمینه لزوم شکرگزاری شیعیان نسبت به مهر و محبت و مودت اهل بیت(ع) ذکر شده است.

وی افزود: ایام صادقیه(ع)، ایام فاطمیه و اربعین و... در جامعه ما نهادینه شده است، ولی همه بزرگان هم اذعان دارند که عید غدیر خم از بسیاری از مراسم ها دهه ها بالاتر است؛ روایات است که اگر کسی عظمت غدیر را درک می کرد، ملائکه الله روزی ده بار با ما مصافحه می کردند.

محقق و پژوهشگر حوزه بیان کرد: شب قدر بالاترین شب است ولی امام رضا(ع) فرمودند که به برکت این عید، دو برابر شبهای قدر و شب آخر ماه رمضان، در عید غدیر، از آتش جهنم آزاد می‏شوند.

حجت‎الاسلام والمسلمین  فرحزاد اظهارکرد: کاروان باشکوهی که در عصر غدیر از حرم تا جمکران برگزار می شود و امیدواریم این حرکت عظیم به سراسر کشور نیز منتشر شود.

وی افزود: پیامبر(ص) خدا می فرمایند که من مامور شدم که در غدیر خم از شما برای علی(ع) و یازده امام دیگر بیعت بگیرم؛ رسانه ها باید این مطلب و پرسش عمومی را برای مسلمانان مطرح کنند که چگونه 124 هزار پیامبر جانشین داشتند، ولی پیامبر ما هیچ جانشینی تا ابد برای خود نگذاشته است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین