عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
از امشب به مناسبت ایام مسلمیه
همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه شده است. در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.
به گزارش عقیق ، بنا به سنت دیرینه جمعی از هیأت های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) فرستاده امام حسین علیه السلام به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته های عزادار به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می پردازند.

در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.




بر اساس این گزارش آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام همانند سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایّام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب ها، آمادگی های لازم را برای حضور هیأت های عزادار و عاشقان آل الله فراهم آورده است. 

این مراسم از شنبه شب، بیست و هفتم مرداد ماه  تا دوشنبه بیست و نهم مرداد پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

حضرت مسلم بن عقیل سرباز فداکار راه حق، سفیر نهضت سیدالشهداء علیه السلام و فرستاده فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در نهم ذی الحجّه سال شصت هجری پس از نبردی جوانمردانه و نابرابر به دستور عبیدالله ابن زیاد حاکم ستمگر کوفه به شهادت رسید و اولین جان نثار حماسه تاریخ ساز و جاویدان عاشورا شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین