عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
همراه با شهدا؛
شهیدآقازمانی همیشه سعی می کرد که خط اسلام راستین را در کنار روحانیت مسئول و متعهد دنبال کند.
عقیق:شهید علی‌اصغر آقازمانی سال 1331 در روستای نراق از توابع محلات در یک خانواده مذهبی و مستضعف کشاورز به دنیا آمد.از کلاس سوم ابتدائی به همراه خانواده عازم تهران شد و در سال 1349 موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. به دلیل علاقه وافری که به مسائل مذهبی داشت در کلاس های قرآن و عربی در مساجد شرکت می نمود و به طور جدی وارد جریانات سیاسی گردید.


در سال 49 وارد دانشکده حسابداری شرکت نفت شد و تحصیلاتش را تا فوق لیسانس پیش برد. او همیشه سعی می کرد که خط اسلام راستین را در کنار روحانیت مسئول و متعهد دنبال کند و از همان ابتدا پیرو خط امام بود و هنگامیکه حسینیه ارشاد شروع به فعالیت نمود به خیل شاگردان دکتر شریعتی پیوست و تا زمان تعطیلی این حسینیه همکاری نمود.


پس از آن در مسجد قبا  به همراه شهید دکتر مفتح و دیگر دوستان به مبارزات خود ادامه داد و در همان جا با شهید بهشتی آشنا شد و همچنان در کنار شهید بزرگوار بهشتی به فعالیت خویش ادامه داد. پس از اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی به آنجا رفت و به سمت سرپرستی واحد دانشجویی برگزیده شد. و نماینده حزب جمهوری در جهادسازندگی شد و با تشکیل نهضت سوادآموزی با نقش فعال این ارگان انقلابی را یاری داد و در زمان ریاست مجلس آقای هاشمی رفسنجانی مسئول دفتر ایشان منصوب شد. علی ‌اصغر آقازمانی به همراه 72 تن از بهترین یاران امام در فاجعه هفتم تیر به درجه شهادت رسید.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین