عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:
آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند: رادیو قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی است که نسل امروز باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.
عقیق:احمد ابوالقاسمی مدیر و جمعی از مدیران و کارکنان شبکه رادیویی قرآن با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای متن و حاشیه‌هایی بوده و هست، گفت: متن آن تحولی در سیاست و حاکمیت کشور و حواشی آن یک سلسله امور اسلامی بود که به راه افتاد و سابقه نداشت؛ از جمله آن، بوجود آمدن یک حرکت بسیار قوی قرآنی بود. قبلاً قرآن به خاطر بدی حکومت منزوی شده بود، ولی بعد از انقلاب وارد صحنه شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تربیت قاریان و حافظان قرآن را به برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: قاریان بسیار خوب، حافظان بسیار زیاد، مفسران متعدد و کتاب‌های تفسیری بسیار از جمله اتفاقاتی است که به واسطه انقلاب اسلامی رخ داد.

این مفسر قرآن ادامه داد: البته من نمی‌گویم که کار به انتها رسیده، باید ان شاء الله آن را ادامه داد و روز به روز رابطه با قرآن را بیشتر کرد.

وی رادیو قرآن را یکی از برکات انقلاب دانست و گفت: «رادیو قرآن» با پخش صوت قاریان و حافظان مختلف، برنامه‌های تفسیری و برنامه‌های خوب بسیار موفق بوده و این کار‌ها جای تشکر دارد. امیدوارم تمام کسانی که دست اندرکار هستند برای اداره رادیو قرآن و پیشرفت آن سربلند و سعادتمند باشند.

این مرجع تقلید خط مشی مطلوب رادیو قرآن را به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه قرآن کریم قابل ستایش دانست و گفت: رادیو قران با مخاطبان بی‌شمار در برنامه‌های مختلف عملکرد خوبی داشته و باید بخش‌های مختلفی متناسب با مخاطبان مختلف داشته باشد که یکی از این بخش‌ها باید مربوط به زوار امام رضا(ع) باشد که در سال به بیش از بیست میلیون نفر می‌رسند. این‌ها یک گروه عظیم از مخاطبان هستند که باید برنامه‌هایی برای ایشان پیاده کرد که از جوار حضرت با دست پر برگردند.

وی گفت: آشنایی بیشتر با قرآن، مبداء، معاد و عرفان اسلامی هم از جمله رسالت‌های رادیو قرآن است تا مخاطبان از این سفره آماده‌ بهره کامل برند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان توصیه‌هایی به مخاطبان رادیو قرآن گفت: نسل امروز قدر این نعمت بزرگ را بدانند. ما که قبل و بعد از انقلاب را دیده‌ایم و با هم مقایسه می‌کنیم می‌دانیم رادیو قرآن چه نعمتی است. نسل امروز شاید توجهی به این امر نداشته باشند، اما باید قدر این نعمت را بدانند و برایشان تبدیل به یک برنامه عملی شود.

این مفسر قرآن کریم برای بهره‌مندی از قرآن مراحل مختلفی برشمرد و گفت: اول تلاوت، دوم مفاهیم، سوم عمل و چهارم انتشار آن برای دیگران از جمله مراحل بهره‌مندی قرآن است که باید همه مخاطبان مقید به این مراحل چهارگانه باشند یعنی هم بهتر بخوانند، هم بهتر بفهمند، هم بهتر عمل کنند و هم بهتر در نشر آن بکوشند.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین