عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۳۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
بعثه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدینه منوره آماده پذیرایی زائران خانه خدا ومدینه منوره و پاسخگویی به پرسش های دینی و اعتقادی آنها است.
عقیق:همزمان با فرا رسیدن ایام حج بیت الله الحرام و رهسپار شدن زائران خانه خدا به سرزمین وحی، بعثه حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز از روزهای نخست، مانند دیگر بعثه های مراجع معظم تقلید در این سرزمین حضور پیدا کرد و با راه اندازی دفتر بعثه معظم له در مدینه منوره از حدود ده روز پیش آماده پذیرایی از حاجیان، زائران خانه خدا ومدینه منوره ،مسئولان کاروان ها و روحانیون محترم کاروان ها است.

بعثه حضرت آیت الله مکارم خدمات مختلفی را به زائران محترم ارائه می کند که یکی از مهم ترین این خدمات پاسخ گویی به استفتاءات شرعی زائران محترم خانه خدا و روحانیون محترم کاروان ها می باشد.

برپایه این گزارش حوزه، یکی دیگر از خدمات بعثه حضرت آیت الله مکارم شیرازی خدماتی است که توسط واحد فرهنگی بعثه معظم له ارائه می شود که این خدمات در قالب ارتباط با کاروان های حج و اعزام مبلغان دینی به این کاروان ها ارائه می شود، بدین صورت که این مبلغان با حضور خود در کاروان‌ها مباحث ضروری و اساسی مربوط به حج و همچنین برخی مباحث اعتقادی را برای زائران مطرح می کنند.

حجت الاسلام موسوی نسب از اعضای بعثه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توضیح برنامه های این بعثه گفت: یکی دیگر از برنامه های بعثه حضرت آیت الله مکارم، برنامه وعظ و سخنرانی است که همه روزه در محل بعثه معظم له برگزار می شود و امکان شرکت در این برنامه نیز از طریق حضور در دفتر ایشان برای تمام زائران فراهم است.

وی افزود: فعالیت دیگر این بعثه ارتباط با کاروان ها و زائران مسلمان و شیعیانی است که از کشورهای مختلف جهان به حج مشرف شده اند. این برنامه به هدف ارتباط با مسلمانان نقاط مختلف جهان و پاسخگویی به پرسش های فقهی و اعتقادی آنها و همچنین بیان احکام شرعی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است دفتر بعثه حضرت آیت الله مکارم همزمان با حضور زائران در مکه مکرمه در این شهر نیز دایر خواهد شد و به فعالیت خود در این شهر مقدس ادامه خواهد داد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین