عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
رنگ‌هاي سنگ مرمري كه در موزه امام حسين عليه‌السلام واقع در آستان مقدس حسيني به نمايش گذاشته شده، تحسين تمام بازديدكنندگان را برمي‌انگيزد؛ به ويژه كه اين قطعه سنگ از تركيب رنگ منحصر بفردي برخوردار است.
عقیق:به نقل از عتبه حسيني، علاوه بر اين سنگ مرمر، صدها شيء نفيس ديگر مانند يك قطعه فرش گرانبها، سفال‌هاي تاريخي، زره‌‌هاي چرمي كه قدمت برخي از آنها به بيش از هزار سال قبل بازمي‌گردد و ديگر اشياي نفيسي در موزه امام حسين عليه‌السلام واقع در رواق غربي آستان مقدس حسيني وجود دارند.
اين سنگ مرمر در ابعاد 85 در 55 سانتيمتر از رنگ‌هاي منحصر بفردي برخوردار است و در آن رنگ سرخ با سبز مايل به سفيد در كنار گروه ديگري از رنگ‌ها مانند قهوه‌اي و سفيد رگه‌دار به گونه‌اي باهم آميخته شده‌اند كه بازديدكنندگان را مبهوت مي‌كند.
به گفته مسئولان موزه، اين سنگ منحصر بفرد در اصل متعلق به سنگفرش قبلي ضريح مقدس امام حسين عليه‌السلام بود كه سال‌ها قبل تعويض شد و دقيقا بيرون از ضريح مقدس و در جهت راس شريف قرار داشت. اين قطعه سنگ شبيه به يك نيم‌دايره منقش بوده و محل بريده شدن سر مطهر امام حسين عليه‌السلام در فاصله چند متري مضجع شريف آن بزرگوار را نشان مي‌داد.
مديريت آستان مقدس حسيني تصميم گرفت اين سنگ نفيس را با توجه به زيبايي و قدمتي كه دارد به موزه امام حسين عليه‌السلام منتقل كند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین