عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
حاج علی اکبری در اجلاس سراسری روز جهانی مساجد
اجلاس سراسری روز جهانی مسجد با حضور سردار قاسم سلیمانی و خانواده شهید محسن حججی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز به کار کرد.

عقیق:اجلاس سراسری روز جهانی مسجد امروز(یکشنبه روز 29 مرداد ماه جاری) با حضور شخصیت‌های مختلفی مانند سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، خانواده شهید حججی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.

این مراسم با پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار کرد.منبع:فارس

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ابتدای سخنانش با اشاره به اخلاص شهید محسن حججی،این شهید را برخاسته از مسجد دانست و گفت:ان شاء الله روزی شاهد باشیم که این اجلاس بزرگ را در جوار مسجدالاقصی برگزار کنیم و به فضل الهی این مهم محقق می شود.
وی افزود:در این اجلاس یاد حاجیان شهید سال 66 و 94 را گرامی می داریم و این اجلاس در فضایی برگزار می شود که جامعه معطر به عطر شهادت است که عمق نفوذ شهادت را دل خانواده ها و جوانان را زنده کرد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه نقش سردار سلیمانی در این شرایط جهان اسلام بی بدیل است، اظهار داشت: حاج قاسم و بچه های حاج قاسم پدیده الهام بخش نه تنها کشور ما بلکه برای جهان اسلام است.
وی ادامه داد: این شخصیت سلحشور نماد تدبیر سلمانیان زمان و نماد دشمن شکن رزمندگان زمان است. حاج قاسم حلقه وصل مجاهدان اول انقلاب در شهدای رشید دفاع مقدس با جوانان کنونی است که شهدای مدافع حرم از دل این پیوند به دست می آید.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان داشت: در این مجاهد سلحشور عمق استراتژیک و راهبردی انقلاب اسلامی می توان مشاهده کرد. در واقع حاج قاسم نماد  سلحشوری و مقاومت است.
وی افزود: حاج قاسم و بچه هایش متعلق به ایران نیستند و در همه جا هستند. همان نسلی که امتداد انقلاب گفتمانی و ارزشی نهضت امام خمینی و رهبر را نشان می دهند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری ابراز داشت: بچه های حاج قاسم از لبنان، عراق، یمن،افغانستان و ... هستند که جهره های مومن بهم پیوسته اند که حکایتی از نهضت جهانی از این عمق راهبردی است که در دل ملت های مختلف حرکت به وجود آورده است.
وی ادامه داد: بچه های حاج قاسم پرده هایی را کنار می زند تا این نسل نماد عزت و ایستادگی مومنان در اوج بصیرت شاهد باشند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان داشت:تشکیل قرارگاه مسجد در صداوسیما از کارهای تازه ای است که امیدواریم در محور فرهنگ سازی از ظرفیت رسانه ملی در راستای اهداف مسجد استفاده کنیم.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه به وظایف ائمه جماعات در جذب جوانان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت هیچ برنامه ای نماز جماعت را تحت الشعاع قرار ندهد، ایجاد جایگاه خاص برای جوانان موضوع امروز ما است که با تدبیر و حکمت و کمیت و با دلربایی جذب جوانان بیش از بیش فراهم شود.
وی افزود: امروز مساجد باید جلوه اجتماعی روحانیت و مسجد باشند، مسجد باید در راستای خدمت به مزدم و گره گشایی برای آنها باشد. در واقع مسجد باید آغوش امن الهی باشد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهار داشت: مساجد بایر در برابر هجوم ناجوانمردانه فرهنگی دشمن با قوای محکم برای صیانت از هویت ایمانی و برکت هویتی مردم محل باشد.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید حججی تقدیر و از کتاب «مسجد، هسته مقاومت» رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین