عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
پیام آیت‌الله جوادی آملی
آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه درباره گفتار امام علی(ع) گفت: علی بن ابی طالب(ع) وقتی سخن می‌گوید یا نامه‌ای می‌نگارد در رفتارش هم تجلی دارد.
عقیق:آیین افتتاحیه اولین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه صبح امروز 25 مرداد با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، آیت‌الله سیدجمال دین پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و جمعی از اساتید و فعالان دینی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

در این مراسم پیام تصویری آیت الله جوادی آملی پخش شد.

در بخشی از این پیام آمده است: نهج‌البلاغه کتاب علی‌بن ابی طالب(ع) است نه آن طوری که افراد عادی کتابی دارند و کاتبان مکتوبی دارند. افراد عادی که شروع به سخن می‌کنند ثمری جز سخنرانی نخواهد داشت اما علی بن ابی طالب(ع) وقتی سخن می‌گوید یا نامه‌ای می‌نگارد در رفتارش هم تجلی دارد.

در ادامه این پیام نیز آمده است: امیرالمؤمنین‌(ع) خلیفه راستین رسول گرامی اسلام است. ایشان در صفت قرآن می‌فرماید که خدا مؤلف و کاتب قرآن نیست بلکه قرآن در کلماتش تجلی کرده است. به طوری که می‌توان گفت خداوند در قرآن تجلی کرده است.

در این مراسم قاسمی رئیس خانه اندیشمندان علوم انسانی با اشاره به تأسیس این مرکز در سال 1390 اظهار داشت: خانه اندیشمندان علوم انسانی با هدف کمک به بومی‌سازی علوم انسانی در کشور تقویت این حوزه و همچنین تلاش برای کاربردی کردن علوم انسانی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه اکنون 13 گروه علمی در خانه اندیشمندان علوم انسانی فعالیت می‌کنند افزود: در چند سال فعالیت این مرکز حدود 700 برنامه از جمله بزرگداشت اساتید و درس‌های گفتارهای علمی برگزار شد.

قاسمی با اشاره به اینکه بیش از 100 استاد برجسته و یک هزار استاد علوم انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با خانه اندیشمندان علوم انسانی مشارکت داشتند خاطر نشان کرد: ما همچنین به تکریم فعالان علوم دینی نیز اهتمام داریم و معتقدیم این اقدام برکات بسیاری دارد.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین