عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
در آستانۀ سالروز ازدواج حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) کتاب «دل به دل راه داره» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
عقیق:امروزه همه می‌نالیم و فریادمان به آسمان بلند است از هفت‌خوان ازدواج! مهریه‌های زیاد، تجملات، توقعات بی‌جا و آداب ‌و ‌رسوم غلطی که با دست خودمان به وجودشان آوردیم. این کارها غیر از اینکه هزاران مشکل برای دختران و پسرانِ آمادۀ ازدواج درست کرده، حالا گریبان‌گیر خودمان هم شده و آمار فزایندۀ طلاق نشان می‌دهد که هیچ‌کدامشان ضامن خوشبختی یا حتی تداوم زندگی‌ها نیستند.

بیان جسورانۀ مشکلات و فرهنگ‌های غلط ازدواج و ارائۀ راهکارهای کاربردی و اصلاحی به همراه تمثیل‌های شیرین حجت‌الاسلام قرائتی، کتابی بسیار خواندنی و مفید به نام «دل به دل راه داره» پدید آورده است. این کتاب راهنمای خوبی برای جوانان در آستانۀ ازدواج است. کتاب «دل به دل راه داره» به مخاطب کمک می‌کند تا با فواید ازدواج و لوازم ابتدایی آن مانند رسیدن به بلوغ‌های عقلی، عاطفی و اقتصادی در کنار بلوغ جنسی آشنا شود و با در نظر گرفتن روحیات و خصوصیات شخصی خود مهارت‌های مدیریت ازدواج را کسب کند.

خواندن کتاب «دل به دل راه داره» می‌تواند برای آن‌هایی که از ازدواج و برخی مشکلات آن واهمه دارند مفید باشد و ترس خودساختۀ آنها را بر طرف کند. برای مثال آن‌هایی که از مخارج ازدواج ترس دارند پس از مطالعۀ این کتاب با راهکارهای رسیدن به یک ازدواج با دوام و البته آسان از نظر هزینه‌های مالی آشنا می‌شوند. برای نمونه در این کتاب به کاهش تجملات که یکی از موانع ازدواج است، اشاره شده است. دربارۀ مسئلۀ جهیزیه نیز توصیه‌ای از سوی حجت‌الاسلام قرائتی طرح شده که بسیار کاربردی و قابل اجرا است.

کتاب «دل به دل راه داره» برگرفته از سخنرانی‌های دلنشین و رهنمودهای کارگشای حجت الاسلام قرائتی در زمینۀ ازدواج و انتخاب همسر است. این کتاب می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای جوان‌های در آستانۀ ازدواج باشد.

این کتاب، از انتشارات قبسات، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین