عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲
امام جمعه قم:
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بر تهیه آیین‌نامه قرآنی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: آداب و ابعاد اطلاع‌رسانی و خبررسانی از منظر قرآن کریم باید توسط شخصیت‌های متخصص برجسته بررسی شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان موسسه رسا که در سالن جلسات محراب انجام شد، با بیان اینکه رعایت تقوا در بسیاری از روایات مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: فضای مجازی همانند فضای تاریکی است که هر فرد در این فضا بر اساس باطن خود حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از افرادی که به فضای مجازی وارد می‌شوند بدون هویت هستند به همین علت اگر احساس کنند ناظری بر آنها نیست هر کاری که بخواهند را انجام می‌دهند؛ برای دوری از این مشکل باید تقوا را افزایش و سبک استفاده درست از فضای مجازی را ترویج دهیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل خبرگزاری رسا باید به زبان کردی نیز توجه شود، تصریح کرد: تعامل با حوزه‌ها و مراجع دامنه وسیع و گسترده‌ای دارد و نیازمند ادبیات خاصی است؛ حوزه‌ها نمی‌توانند زیر بار برخی از تندبادها بروند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت دینی اقتضا می‌کند که در برخی از مباحث ورود خبری نداشته باشیم اما زمانی که دیگران با رویکرد اطلاع‌رسانی نادرست به موضوع مورد نظر ورود می‌کنند باید موضع‌گیری لازم را داشته باشیم و اطلاع‌رسانی درست را دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بر تهیه آیین‌نامه قرآنی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: آداب و ابعاد اطلاع‌رسانی و خبررسانی از منظر قرآن کریم باید توسط شخصیت‌های متخصص برجسته بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه انبیای الهی نبوت و پیامبری را دنبال کردند، مطرح کرد: خبررسانی یکی از شأن‌های انبیای الهی است، چرا که خداوند متعال توسط پیامبران آیات و دستورات خود را به مردم منتقل می‌‌کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبران در ابلاغ وحی و خبررسانی نمی‌توانستند دخالتی داشته باشند، اظهار کرد: همان طور که پیامبر از اخبار بسیاری اطلاع داشتند اما مجوز انتقال همه آنها به مردم را نداشتند، در خبرگزاری رسا نیز خطوط مشخصی وجود دارد و این مجموعه مجاز نیست که تولید و انعکاس هر خبری را دنبال کند در این راستا باید شیوه ورود به برخی از اخبار مورد بررسی قرار گیرد.

وی از بارگاه حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به عنوان اندرونی امام رضا علیه‌السلام نام برد و تصریح کرد: هر فردی برای این که بتواند در عملکرد خود رضایت خداوند متعال را داشته باشد، می‌تواند درخواست خود را نزد بارگاه این بانوی کریمه مطرح کند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین