عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری:
حجت الاسلام و المسلمین احمدی از قرآن محور بودن حج ۹۶ و اجرای برنامه های قرآنی در حج ۹۶ خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام  حمید احمدی مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در مصاحبه با برنامه «با کاروان حج » ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره چگونگی افزایش آمادگی حجاج برای سفر معنوی حج گفت: لازم است حجاج برای کسب آمادگی هر چه بیشتر برای حضور ارزشمند در سرزمین وحی به علما، صاحب نظران و کارشناسان مراجعه کنند و در جلسات کاروان ها حضور داشته باشند. با توجه به رسم حسنه ای که میان ایرانیان رواج دارد بهتر است قبل از سفر پیشکشی برای اولیاء خدا فرستاده شود. بهترین پیشکش خواندن قرآن و تقدیم آن به آل الله است. این کار هم باعث انس با قرآن می شود و هم در بهره مندی هر چه بیشتر از سفر حج به حجاج کمک می کند.

وی ادامه داد: زائران باید از این سفر معنوی بیشترین بهره برداری را داشته باشند، چرا که ممکن است تنها یک بار به حج بروند. زائران قبل از اعزام به سرزمین وحی باید اقداماتی انجام دهند از جمله طلب حلالیت از اقوام، نزدیکان و کسانی که حقی بر گردن ما دارند و خالی کردن کینه از دل. دلی که کینه در آن جا دارد جایی برای الطاف و فیوضات الهی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: هر شخصی مسئول اعمال خود است اما زائران باید در این مدت زندگی جمعی، ایثار، گذشت و احترام به حقوق دیگران را تمرین کنند. کوچک ترین اعمال در حج باید به قصد قربت انجام شود در غیر این صورت به مشکل بر می خورد. بنابراین همه اعمال باید به قصد قربت باشد.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه های قرآنی سفر حج اظهار داشت: حج امسال حجی قرآن محور است و برنامه های قرآنی مختلفی در آن برگزار می شود. تفسیر قرآن از سوی روحانیون، تلاوت قرآن توسط قاریان بین المللی، جمع خوانی و تلاوت های روزانه حجاج، حفظ برخی از سوره ها توسط حجاج و حضور راویان قرآن در کاروان ها از جمله برنامه های قرآنی سال جاری است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین