عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
حاج منصور ارضی:
خدا به آبروی حضرت زهرا توفیق بندگی به ما عطا کند وگرنه از این مجالس و این حرف‌ها زیاد است، مراقب باشید شیطان می‌خواهد ما را حتی برای لحظه‌ای از طاعت و عبادت خداوند دور کند

عقیق: مراسم هفتگی قرائت دعای پرفیض کمیل با حضور جمعی از شب زنده داران با مداحی حاج منصور ارضی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی پیش از قرائت دعا را بخوانید:

مراقب باشید شیطان می‌خواهد ما را حتی برای لحظه‌ای از طاعت و عبادت خداوند دور کند.

در مناجات خائفین به این فراز رسیدیم که می‌ترسم گوش‌های من کَر شود و دیگر ذکر تو را نشنوم. در ادامه می‌گوید " أَوْ تَغُلُّ أَکُفّاً رَفَعَتْهَا الْآمَالُ " یا دست‌هایى را که با آرزو و امید به مهرورزی‌ات به سویت بلند کرده‌ به زنجیر می‌بندى. در اینجا دست‌ها را بر آرزوها اطلاق کرده است. مشکل اینجاست که انسان کارهای زیادی را انجام می‌دهد و به همین دلیل نمی‌تواند تشخیص بدهد کدام کار و رفتار باعث این مصیبت شده است. مثلاً در دعاهای نیمه شعبان در فرازی می‌فرماید: " وَاغْفِر لِىَ الَّذنْبَ الَّذى یَحْبِسُ عَلَىَّ الْخُلُقَ، وَ یُضَیِّقُ عَلىَّ الرِّزْقَ حَتّى اَقُومَ بِصالِحِ رِضاکَ " این چه گناهی است که باعث می‌شود خلق و خوی نیکوی من محبوس شود؟ شاید من همیشه بد اخلاق هستم یا اصلاً ظرفیت وجودی من اخلاق خوب را پذیرا نیست؟ و تشخیص این موارد با بزرگان است.

فردی را می‌بینی که در انجام فرایض عبادی کوشاست، در گریه کردن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام، به حلال و حرام توجه دارد، اما بد اخلاق است حتی چهره ظاهری خود را مدام تغییر می‌دهد چون خودش هم می‌داند وحشتناک است، البته مردم هم می‌فهمند. عده‌ای هم بد زبان هستند و با یک سلام کردن و گفتن دوجمله همه را تخریب می‌کنند. معلوم می‌شود خلق و اخلاق حسنه در یک عده‌ای مُرده است.

" رَفَعَتْهَا الْآمَالُ إِلَیْکَ رَجَاءَ رَأْفَتِکَ " بعضی افراد هرچه آرزو می‌کنند خداوند در آن جایی ندارد ولی بعضی افراد شاید چهره و رفتار مذهبی هم نداشته باشند ولی عجیب به خداوند امید دارد

" أَوْ تُعَاقِبُ أَبْدَاناً عَمِلَتْ بِطَاعَتِکَ حَتَّى نَحِلَتْ فِی مُجَاهَدَتِکَ " یا بدن‌هایى را که در طاعتت کوشیده تا جایى که در راه کوشش در بندگى‌ات لاغر شده مجازات مى‌کنى.
افرادی را دیده‌اید که برای این انقلاب حبس کشیده‌‌اند، خون دل هم خورده و در ساواک هم شکنجه شده‌اند اما الان منشاء نفوذ و مجری طرح‌های آمریکا و جنایات آنان شده‌اند. ظرفیت بعضی‌ها چنان کوچک است که از یاد می‌برند به وسیله رای مردم یک شخصیت ظاهری پیدا کرده‌اند و می‌روند با آن شخص معلوم‌الحال عکس می‌گیرند که خودشان هم تعجب کرده‌اند که چرا این‌چنین شده استدر جایی دیگر نیز برای عزت کشور و انقلاب عده‌ای از جوانان ما را غریبانه سر می‌برند. ظرفیت انسان‌ها با هم خیلی متفاوت است.
توجه کنید من و شمایی که چنین حرف‌هایی می‌زنیم چقدر به این حرف‌ها عمل می‌کنیم؟ این سوال را از خود داشته باشید. خدا به آبروی حضرت زهرا توفیق بندگی به ما عطا کند وگرنه از این مجالس و این حرف‌ها زیاد است، مراقب باشید شیطان می‌خواهد ما را حتی برای لحظه‌ای از طاعت و عبادت خداوند دور کند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین