عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین اعلام کرد
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اعلام خبر تشکیل ۶۰۰پرونده موکب‌داری از خیرین و هیئتهای مذهبی متقاضی برپایی موکب در ایام اربعین خواست تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و دریافت پروانه اقدام کنند.
عقیق: حسن پلارک درباره تشکیل پرونده موکب‌داری و مزایای مشارکت‌ در این طرح گفت: به موکب‌هایی که در این طرح ثبت نام کرده‌ و پروانه موکب‌داری دریافت کنند، تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمی، شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی و ویزای خادمی ارائه می‌شود.  

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل شرایط برای خیرین و هیئتهای مذهبی علاقه‌مند به برپایی موکب در ایام اربعین، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب در سراسر کشور اجرایی شده است که تا کنون برای 600هیئت متقاضی تشکیل پرونده شده  و پیش‌بینی می‌شود این رقم به یک‌هزار موکب افزایش باید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به فرصت چندماهه باقیمانده تا ماه محرم و صفر تاکید کرد: از همه هیئات مذهبی و خیرین علاقه‌مند به برپایی موکب می‌خواهیم تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند تا خادمان آنها در ستاد بازسازی عتبات عالیات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهند.

پلارک با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای برپایی موکب از استان‌های خوزستان و ایلام بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی اربعین حسینی امسال به بیش از دو میلیون نفر برسد. 

وی با بیان اینکه میزبان اصلی کنگره عظیم اربعین، ملت عزیز و دولت عراق هستند، گفت: براساس رهنمودهای مراجع عظام و علمای دین، هموطنان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران حسینی به این موضوع ورود کرده‌ا‌ند و این همکاری اصلا به معنای دخالت در امور عراق نیست.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با تاکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی، نهضتی مردمی و فراتر از دولت‌هاست، افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور، جلوگیر ی از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسئولیت آن به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

پلارک اظهار کرد: هیئت مذهبی که مایل به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین هستند می‌توانند جهت ثبت‌نام و تشکیل پرونده به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌های سراسر کشور مراجعه کنند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین