عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی عنوان کرد:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در عصر کنونی یکی از بهترین مبارزه‌ها، مبارزه رسانه‌ای است، گفت: رسانه‌ها باید همانند پیامبر(ص) با قرآن به جنگ اندیشه‌های جاهلیت بروند.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگویی در خراسان شمالی، با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: یکی از بهترین مبارزه‌ها در عصر کنونی مبارزه رسانه‌ای است، ازاین‌رو رسانه‌ها باید همانند پیامبر(ص) با قرآن به جنگ اندیشه‌های جاهلیت بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه جهان امروز مبتلا به فریب رسانه‌ای شده است، افزود: رسانه‌های غربی همانند جادوگران زمان فرعون هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امروز گرفتار ساحران بین‌المللی هستیم که نقش جادوگران زمان حضرت موسی (ع) را بازی می‌کنند تا راه حق، تجلی پیدا نکند و آن‌ها تلاش می‌کنند که مردم ذهنیت حق‌گرا نداشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و اهداف انقلاب اسلامی ایرانی بین جوامع مختلف، تأکید کرد: رسانه‌ها باید حقیقت و جوهر انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) را برای مردم به‌منظور ایجاد وحدت برای مردم جهان تبیین کنند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه گفت: ورود با چهره‌های نفاق، یک تاکتیک بسیار خطرناک دشمن برای نفوذ است، از این‌رو رسانه‌ها که به‌عنوان چشم‌های بیدار نظام هستند و وظیفه خطیری در آشکار نمودن چهره‌های نفاق در جامعه دارند، زیرا امروزه شناخت چهره‌های نفاق کاری بس دشوار است.

وی افزود: همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) از بروز چهره‌های نفاق برای امت خود ابراز نگرانی کرده‌اند، ما نیز باید با این‌گونه افراد آگاهانه و هوشمندانه برخورد کنیم تا نظام اسلامی ما مورد تهدید واقع نشود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تمام دلسوزان نظام باید تحلیل و تبیین درست و منصفانه را  رأس امور خود قرار دهند تا مورد غفلت واقع نشویم، اظهار داشت: اصل تبیین و تحلیل صحیح و افشاگری چهره‌های منافق جزو هویت ماست و قانون اساسی برای این آمده است که بتوانیم از آزادی بیان برخوردار باشیم و از حق دفاع و باطل را طرد نماییم.

وی تصریح کرد: سمت خبرنگاری، خبرگزاری و رسانه یک موقعیت لطیف و دقیق و کار روزانه‌ای است که می‌طلبد یک پشتوانه فکری و یک کار تحلیلی در آن باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه کار مطبوعات و رسانه کار ذوقی، عشقی و انگیزه ایمانی است، گفت: کار خبرنگاران درعین‌حال که ظریف و اثرگذار است حرفه‌ای بسیار سخت و حساس است.

خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند

وی بیان داشت: خبرنگاران رسانه‌های جمعی کشورمان در رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب امروزه به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه‌های جنگ نرم با بهره‌گیری از توان تخصصی خود و به‌کارگیری تکنیک‌های علوم ارتباطات، شبانه‌روز مقابله می‌کنند، اما کمتر کسی تلاش و همت آن‌ها را می‌بیند و می‌طلبد تا مسئولان از آن‌ها حمایت کنند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه مسئولین باید هوای رسانه‌ها را داشته باشند گفت: باید مشوق رسانه‌ها باشیم تا بتوانیم گامی در راستای توسعه استان برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید سه حوزه «نقد و نظارت»، «اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف» و «جریان سازی فكری و تبادل اندیشه در جامعه» را موردتوجه قرار دهند، اظهار داشت: در حوزه نقد و نظارت باید به فعالیت مسئولان نظارت كنند و در جای ممكن نقد مناسب با ادبیات فاخر و درست داشته باشند چراکه جامعه بدون نقد همواره در معرض آسیب‌ها و فسادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به حوزه دوم رسانه مبنی بر اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف نیز افزود: نباید رسانه‌ها اجازه دهند كه فكرهای جناحی و حزبی در اطلاع‌رسانی آنان نقش داشته باشند چراکه این موضوع ظلم به خدمت و خدمتگزاری است.

وی تصریح کرد: در جامعه سه نوع رسانه موافق، بی‌تفاوت و معاند نظام و ارزش‌های اسلام و كشور وجود دارد كه نباید در مقابل معاندین نظام سكوت كرد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در مقابل معاندان نظام و ارزش‌های اسلام احساس مسئولیت كنند، گفت: این گروه به‌نظام تهمت می‌زنند و ارزش‌های آن را زیر سؤال می‌برند.

وی با حساس خواندن فعالیت‌های رسانه‌ای که باید درعین‌حال دقت، صحت و سرعت عمل را مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: با همه این ظرافت‌ها، رسانه شریف و اثرگذار است چرا که می‌تواند هدایت افکار جامعه را به دست گرفته و نکات ضعف و قوت مدیران را بیان کند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه رسانه همچون یک آینه است که باید واقعیت‌های جامعه را منعکس کند، خاطرنشان کرد: رسانه در جامعه دینی باید آینه جامعه دینی باشد و باید ویژگی‌های دینی را در خود متجلی کنند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین