عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از شناسنامه‌دار کردن موکب‌های پیاده‌روی اربعین در سال جاری خبر داد.

عقیق:محمد صفری در گفتگویی در خراسان شمالی، اظهار داشت: تمام موکب‌ها در اربعین امسال با شناسنامه و هیئت‌امنای مشخص به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: شناسنامه‌دار شدن موکب‌ها در ایام اربعین علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های بیشتر و استفاده از امکانات کشور میزبان می‌تواند در هماهنگی بین مسئولان موکب و مسئولان عراقی مؤثر باشد.

صفری رویکرد و برنامه‌ریزی اربعین توسط وزارت کشور تغییر اساسی کرده و اصرار وزارت کشور بر این است تا کارها به نهادهای مردمی سپرده شود و بستر کارها توسط این نهادها انجام شود.

وی افزود: تلاش و تأکید وزارت کشور بر این است که در پیاده‌روی اربعین امسال دستگاه‌های حاکمیتی فقط در حوزه سیاست گزاری و تسهیل‌ گری ورود داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین اقدام حائز اهمیت در پیاده‌روی اربعین سال 96 شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها است و تمام موکب‌ها باید با حضور در ستاد عتبات عالیات استان شناسنامه دریافت کنند و موکبی که موفق به دریافت شناسنامه از عتبات عالیات نشود نمی‌تواند از خدمات ارائه شده از دولت عراق و ایران بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه باید در همه تریبون‌ها هم بر شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها تأکید کنیم، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های خدمات‌رسانی در ایام اربعین حسینی، همچنین ایجاد هماهنگی‌های بیشتر با دولت عراق، مقرر شده همه مواکب در ایام اربعین با شناسنامه مشخص فعالیت کنند.

صفری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موکب‌ها در ایام اربعین افزود: مهم‌ترین اولویت موکب‌ها در اربعین حسینی انجام فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی است و در این راستا در هر موکب گروهی از روحانیون و جوانان علاقه‌مند به مسائل فرهنگی٬ در عتبات عالیات حضور پیدا کرده و به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین