عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
همراه با شهدا؛
شهيد عباسعلی ناطق نوری در بحث‌ها گفتار مخالفان را با صبر و حوصله گوش می‌كرد، بدون اينكه عكس‌العملی از خود نشان دهد.
عقیق:شهید عباسعلی ناطق نوری سال 1314 در شهر نور به دنیا آمد. در سال 1330 در زمان تجاوز ابرقدرت‌های شرق و غرب وارد دبستان شد. به دلیل مشکلات از تحصیل دست کشید و به مکانیکی روی آورد؛ ولی از آنجا که به تحصیل و کسب علم و دانش علاقه داشت دروس مذهبی و تحقیق در ادیان را فرا گرفت.

گرچه در اثر کار زیاد خسته می‌شد؛ ولی برای جلب رضای پروردگار در مناطق دوردست به تدریس مشغول شد. در گروه‌های اسلامی نظیر موتلفه اسلامی که زیر نظر شهید مطهری و شهید بهشتی اداره می‌شد، فعالیت کرد. از اقدامات مبارزاتی‌اش فراهم آوردن بی سیم (رادیو) بود که مکالمات شهربانی و نیروهای انتظامی آن زمان را زیر نظر داشت.

آنقدر رفتار و كردار و حسن برخورد وی دلپذير بود كه يكی از ماموران ساواک كه مامور دستگيری وی بود، با زير نظر گرفتن حركات و رفتار شهيد قساوت قلبش در مقابل آن همه تواضع و كرامت انسانی و اخلاق پسنديده به زانو در آمد و به بهانه دعوت شهيد به صرف بستنی، در مقابل وی اقرار می كند كه من مامور تعقيب و دستگيری شما هستم ولی با مشاهده عظمت وجود و وارستگی شما با خود گفتم آخر به چه جرمی شما را دستگير كنم. من اين كار را نخواهم كرد و از شما راهنمايی می خواهم .

گاه يک تن يک جهان است و گاه يک فرد يک جامعه. شهيد عباسعلی ناطق نوری قدرت عمل زيادی داشت. در بحث‌ها گفتار مخالفان را با صبر و حوصله گوش می‌كرد؛ بدون اينكه عكس العملی از خود نشان بدهد و پس از پايان حرف‌های آنها با خنده رويی خاصی به جدلی مستدل می پرداخت. به گونه ای كه منجر به يک چرخش فكری در طرف مقابل می شد. همه اين خصلتها و مشخصات اخلاقی ايشان ناشی از اصل كلی تقواست كه در او به ميزان فراوان موجود بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی نیز به فعالیت خویش ادامه داد و همزمان با انتخابات در شهرستان نور با به دست آوردن 67 درصد آرای مردمی، راهی مجلس شد. وی در سنگر مبارزه، همراه دوستان و همفکران در هفتم تیر ماه 60 به شهادت رسید.

 


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین