عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در جمع روحانیون:
برخی تصور می کنند هزینه کردن فقط برای روضه خوانی ثواب دارد و این درحالی است که اگر کسی برای تولد هر یک از امامان، جشن بگیرد، هم ثواب دارد و شاد بودن با شادی اهل بیت(ع) و محزون بودن با حزن آنان یک وظیفه شرعی برگردن ما است.
عقیق:حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، در گردهمایی ائمه جماعات و طلاب، در مسجد روح الله شهر کهندژ  اظهار کرد: بر ما یک فرض و  وظیفه است که همانگونه که عزاداری های اهل بیت(ع) را با شور و میل برگزار می‌کنیم، به همین میزان باید میلاد اهل بیت(ع) و مجالس مدح و شادی را نیز با شور و شوق فراوان برگزار کنیم.

وی افزود: رفتار و کردار ما نباید این گونه باشد که 90 درصد از تلاش و همت و انرژی خود را  برای عزاداری و روضه خوانی اختصاص دهیم ، اما برای جشن و شادی میلاد اهل بیت(ع) تنها 10 درصد برنامه ریزی داشته باشیم که این امر کم لطفی ما شیعیان به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه در ایام دهه کرامت و شادی اهل بیت(ع) قرارداریم، که شایسته است شیعیان ایران در برپایی مجلس شادی چون روضه خوانی اهل بیت(ع) کم نگذارند، گفت:طبق بررسی آماری و تاریخی صورت گرفته حدود 25 مناسبت مهم در رابطه با اهل بیت(ع) در ماه ذالحجه رخ داده است  که جشن ازدواج امیرمومنان(ع) با فاطمه زهرا(س)، اهدای فدک، جشن عید قربان، ولادت امام هادی، ولادت امام هفتم، عید بزرگ غدیر و عید مباهله از جمله جشن ها و مناسبت های مهم و با سند معتبر در این ماه است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برخی تصور می کنند فقط هزینه برای روضه خوانی ثواب دارد و این درحالی است که اگر کسی برای تولد هر یک از امامان، جشن بگیرد، هم ثواب دارد  و شاد بودن با شادی اهل بیت(ع) و محزون بودن با حزن آنان یک وظیفه شرعی برگردن ما است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: در کنار غم ها و روضه ها، باید اعیاد، ولادت ها و سرور اهل بیت(ع) نیز شادی های خود را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: رفع مهجوریت از اعیاد ماه ذی الحجه  و خاصه عید بزرگ غدیر که عیدی به چنین عظمت دراسلام نیست به نحوی که همه اولیا انبیا الهی در 18 ذی الحجه برای خود جانشنین تعیین می کردند، یک امر لازم است، برای تحقق این مهم روحانیتو مبلغین دینی باید بسیج شوند .

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاددر پایان گفت: مبلغین سعی کنند با تشویق مردم برای اختصاص دادن موقوفه هایی برای برپایی جشن های شادی اهل بیت(ع) چون عید غدیر  و ترویج نهج البلاغه در بین شیعیان و برگزاری مجالس بیان مدح و منقبت و  و فضایل ائمه(ع) این سنت حسنه را ماندگار کننند و رنگ و بوی آن را در جامعه پررنگ سازند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین