عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
برگزار می‌شود؛
مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران از برگزاری اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در کربلای معلا خبر داد.

عقیق:حجت الاسلام حسین آبادی، مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران در گفت‌وگویی درباره برگزاری اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلای معلا گفت: حدود دو سال قبل تمام تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام در آستان قدس رضوی گرد هم آمدند تا بر سر تعاملات و هم‌فزایی علمی و فرهنگی مذاکره کنند. لذا اولین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام مصادف با میلاد با سعادت امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی و اجلاسیه دوم همزمان با ایام میلاد امام حسین(ع) در عتبه حسینیه برگزار شد و قرار است اجلاسیه سوم سال آینده و همزمان با میلاد امام جواد(ع) در کاظمین برگزار شود. 

وی افزود: بین اجلاسیه کربلا و کاظمین، نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام سه اجلاسیه برگزار می‌کنند تا مقدمات مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اجلاسیه سوم در کاظمین صورت گیرد. در اولین اجلاسیه نمایندگان که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در کربلای معلا برگزار شود، بنده به همراه حاج آقای صدوقی، معاونت فرهنگی و حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران به نمایندگی از مسجد مقدس حضور خواهیم یافت. 

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران درباره مفاد این اجلاسیه گفت: در این اجلاسیه قرار است درباره 5 بند اول بیانیه اجلاسیه دوم تولیت‌های اعتاب مقدسه که در کربلا برگزار شد، مذاکراتی صورت گیرد. مباحث 5 بند اول این بیانیه درباره کرامت زائر و خدمات حقوقی و قانونی زائران است.  


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین