عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
خورشید هشتم امامت، در همه مواقع جوانان را به پاکی و پاکدامنی توصیه می کردند، زیرا که ایشان به این توجه داشتند، پیش از آنکه پشیمان شویم، توبه کنیم.
عقیق:حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی کارشناس مذهبی و امور دینی در گفتگویی پیرامون مقام شامخ حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: امام رضا (ع) انسانی کامل با سیره و منش اهل بیت (ع) است که زندگی و منش ایشان سرلوحه راه زندگی شیعیان شده است. آثار و اخباری که از زندگی ایشان گفته شده، کم نیست و ما کتب و احادیث بسیاری را درمورد منش، زندگی، اخلاق و سیره ایشان به ارث برده ایم.

 

دبیرستاد طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص توصیه امام رضا (ع) به جوانان بیان کرد: خورشید هشتم امامت، در همه مواقع جوانان را به پاکی و پاکدامنی توصیه می کردند، زیرا که ایشان به این توجه داشتند، پیش از آنکه پشیمان شویم، توبه کنیم، جلوی گناه را بگیریم و پیشگیری بهتر از درمان است چرا که توبه مکرر در پیشگاه خداوند و سپس انجام گناه، قصد جوان توبه نیست و از پیش باید به فکر حاصل آن باشد.

 

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به دیگر ویژگی آن حضرت (ع) اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های امام رضا (ع)، خوشرویی، رفتار نیک با مردم بود، که انشاالله هم جوانان ما و هم ما بتوانیم از این خلق محمدی (ص) بهره مند شویم.

 

این کارشناس مذهبی با بیان حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب گفت: حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب در شهر نیشابور بنا به درخواست مردم آن دیار، از زبان علی ابن موسی الرضا (ع) ایراد شد و کاتبان با قلمدان های طلا این حدیث را مکتوب کردند، حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب بنا به دلیل روایت زنجیره وار بودن بین ائمه معصوم (ع) و پیامبر اکرم (ص) معروف است که اگر بخواهیم در شرایط روز به آن تمسک بجوییم، مسداق عملی آن ولایتمداری است.

 

حجت الاسلام موسوی متقی در پایان عنوان کرد: در روزهایی که به میلاد امام رضا (ع) نزدیک می شویم، اگر بضاعت آن را داریم و می توانیم، افرادی که تا به امروز به پابوس علی ابن موسی الرضا (ع) نرفتند، به سوی آستان قدس رضوی راهی کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین