عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
آیت‌الله قائنی:
تولیت حوزه علمیه مهدیه گفت: ائمه جماعات و مرکز رسیدگی به امور مساجد با تشکیل اتاق فکر، زمینه طراحی برنامه‌های شاد و پرنشاط در مساجد و سایر مراکز اصیلِ دینی را فراهم کنند. شادابی، صرفا با سوگواری محقق نمی‌شود بلکه باید برای شادی مردم هم فکر کرد.
عقیق:آیت الله مرتضی قائنی، تولیت حوزه علمیه مهدیه شکل گیری دهه کرامت در کشور را لطف الهی و از برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید شخصیت و معارف امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع)، بیش از گذشته برای مردم بیان، و به این صورت، زمینه استفاده همگان از نور معنویت این بزرگواران را فراهم کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آغاز دهه کرامت با ولادت کریمه اهل بیت(ع)، یادآور شد: حضرت معصومه (س) ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که هیچ‌یک از امام زادگان ندارند؛ حرم آن حضرت و قبر نورانی‌اش برکات بزرگ علمی و معرفتی برای جهان تشیع دارند که تاسیس و گسترش حوزه علمیه قم از جمله آنها است. در میان امام زادگان ایران و شهر قم و فرزندان حضرت امام موسی (ع) که نورافشانی می‌کنند، ماه تابانی که همه آن‌ها را تحت‌الشعاع انوار درخشان خود قرار داده، تربت پاک شفیعه محشر، کریمه اهل‌بیت پیامبر (ص) دخت گرامی موسی بن جعفر، حضرت معصومه(س) است. حضرت فاطمه معصومه(س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر، بعد از برادرشان، علی بن موسی‌الرضا(ع) در والاترین رتبه جای دارد. بنابراین باید در تمام سال به ویژه دهه کرامت، ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت را برای مردم بازگو کرد.

 

خنثی شدن تلاش های مامون با کرامت و روشن گری امام رضا(ع)

تولیت حوزه علمیه مهدیه با اشاره پایان دهه کرامت با ولادت حضرت ثامن الحجج(ع)، خاطرنشان کرد: مامون برای تضعیف جایگاه امام رضا(ع) و تشیع، نقشه هایی مانند اجتماع علما و کارشناسان دینی سایر ادیان و مذاب به منظور طرح سوالات و شبهات دینی، و همچنین واقعه نماز استسقا را طراحی می کند، اما حضرت ثامن الحجج(ع) با درایت و کرامت و با هدف احیا دین و بیدارکردن و هدایت مردم، دسیسه ها و نقشه های پلید مامون و عباسیان را خنثی کرد. اقدامات حضرت رضا(ع)، نمونه والا و متعالی کرامت و بذل جان در راه گسترش دین خدا و افشای دشمنان اسلام است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: امام رضا(ع) دانش و معرفت را از پدرانش و جدش رسول خدا(ص) به ارث بردند. امام کاظم(ع) به فرزندانش فرمودند «این برادرتان [علی] عالم آل محمد(ص) است. مسائل دین خود را از وی بپرسید و آنچه به شما می گوید نگهدارید؛ زیرا من بارها از پدرم جعفر بن محمد شنیدم که فرمود: عالم آل محمد - که همنام امیر مؤمنان علی است - در صلب تو است؛ کاش او را می دیدم»(الصراط المستقیم، جلد 2، صفحه 164).

آیت الله قائنی گفت: مسئولان دستگاه های فرهنگی، خطبا و ستایشگران اهل بیت(ع) مواظب برنامه های دشمن برای نابودی و تضعیف دین در کشور، باشند و بدانند، برگزاری پرنشاط و سرشار از شادابی معنوی مجالس اهل بیت(ع)، مهم ترین و کارسازترین راهکار برای خنثی کردن تلاش های دشمنان به ویژه وهابیت و تکفیری ها، و همچنین انتشار معارف حقه اسلام در ایران و جهان است.

 

استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای گسترش فرهنگ رضوی در ایران و جهان

امام جماعت مسجد مهدیه یادآور شد: ائمه جماعات و مرکز رسیدگی به امور مساجد با تشکیل اتاق فکر، زمینه طراحی برنامه های شاد و پرنشاط در مساجد و سایر مراکز اصیلِ دینی را فراهم کنند. شادابی، صرفا با سوگواری محقق نمی شود؛ البته ذکر مصیبت، ضروری و جزو دستورات است. باید مجالس شادی در کشور که در مناسبت های مهم مذهبی مانند نیمه شعبان و عید غدیر، بسیار پرشور برگزار می شوند، بیش از پیش، گسترش یابند. مطمئنا مساجد در این زمینه بهترین مرکز هستند و دست اندرکاران این خانه های خدا می توانند با استفاده از ظرفیت به وجود آمده دهه کرامت، استفاده بهینه در این زمینه کنند.

وی گفت: اگر مساجد، مروج نشاط و شادابی منطبق با آموزه های قرآن و عترت(ع) باشند، آنگاه شاهد جذب گسترده جوانان به دین خواهیم بود. دل جوان، آماده پذیرش معارف حقه تشیع است، که گاهی با ذکر مصیبت و سخنرانی مذهبی، و گاهی با مجالس جشن در مناسبت های مذهبی می توان او را جذب کرد. انتشار و اطلاع رسانی کرامت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از ظرفیت ها و راهکارهای جذب جوانان و سایر گروه های مردم به دستورات و آموزه های الهی است.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین