عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین خبر داد:
در طرح مشترکی با همکاری صداوسیمای مرکز قزوین و معاونت امور استان های رسانه ملی، گوشه هایی از زندگی سیدآزادگان "سید علی اکبر ابوترابی" بازگو می شود. این طرح هم اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد و پس از اتمام این مرحله، ضبط آن آغاز خواهد شد.
عقیق:ابوالفضل معصومی فر در گفتگویی در قزوین به ساخت مستند مرحوم ابوترابی اشاره کرد و گفت: مستند زندگی سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی،از تولیدات فاخری است که پیش بینی می شود مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: مستند تلویزیونی زنده یاد مرحوم اکبر ابوترابی به تهیه کنندگی مجتبی محمودی، به مدت ۵۲ دقیقه در شبکه قزوین تولید می شود.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین ادامه داد: مرحوم ابوترابی، در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد شد و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد شد و در دوران جوانی و همزمان با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستمشاهی قیام کرد.

معصومی فر تصریح کرد: مرحوم ابوترابی در دوران تبعید حضرت امام خمینی(ره) بدلیل حمل اعلامیه های امام خمینی(ره) در مرز خسروی دستگیر و روانه زندان شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی همچون شهید چمران علیه دشمن بعثی، عملیات متعددی انجام داد و در ماههای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد.
وی اظهار کرد: سیدآزادگان در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای حضور داشت و در سال ۱۳۷۷ در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین