عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسملین اسدی مطرح شد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) هرگاه از منزل خارج می‌شد، خود را می‌آراست و معطر می‌کرد و این رفتار ایشان برآمده از احترام به شأن و جایگاه مردم بود.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین حسن اسدی،‌ استاد حوزه و دانشگاه با حضور در باشگاه خبرنگاران پوپا درباره برخی ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) شب‌ها کم استراحت می‌کرد و عمدتاً به عبادت می‌پرداخت و نقل است بسیار روزه می‌گرفتند و روزه سه روز در ماه از ایشان فوت نمی‌شد و می‌فرمود: این سه روز (چهارشنبه وسط ماه، پنجشنبه اول و آخر ماه) روزه تمام عمر است. همچنین روایت است که حضرت صدقه بسیار می‌دادند و عمدتاً به صورت پنهانی بود. 

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) بسیار مقید به زینت و آرایش ظاهری بودند، افزود: امام رضا(ع) هرگاه از منزل خارج می‌شد، مانند رسول گرامی اسلام(ص) آرایش و از بهترین عطرها استفاده می‌کرد و محیط خود را نیز معطر می‌ساخت. در سیره پیامبر(ص) نقل است قبل از اینکه حضرت از منزل خارج شوند، از آب زلال به عنوان آیینه برای آرایش استفاده و خود را معطر به بهترین عطرها می‌کرد. این رفتارِ پیامبر(ص) و معصومین(ع) برآمده از احترامی است که به مردم قائل بودند و شأن هر کس را حفظ می‌کردند‌.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در محیط منزل در اوج اخلاقیات بود، گفت: وقتی سر سفره غذایی قرار می‌دادند، امام رضاع(ع) بهترین نوع آن را به فقرا می‌بخشیدند. همچنین حضرت در منزل اجازه نمی‌داد کسی صدای خود را بیش از حد بلند کند و همواره خانواده و اطرافیان را دعوت به آرامش می‌کردند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین