عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آستانه آغاز برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، به این عرصه فرهنگی پیام داد.
عقیق:دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از یازدهم مرداد ماه آغاز می‌شود و در ایستگاه پیش از این شروع مسئولان و مدیران سیاسی و فرهنگی پیام‌هایی در باب اهمیت این جشنواره اعلام کرده‌اند.

حجت‌السلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آستانه آغاز برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در پیام خود چنین آورده است:

«بی‌شک هنر از زیباترین و مؤثرترین رویدادهای جهان بوده و هست که به کمک ذوق سرشاری که خداوند متعال در اختیار هنرمند می‌گذارد موجب اثرگذاری و ثمردهی می‌شود. امروزه در جهان سلطه، اسارت هنری مقوله‌ای است که قصد دارد با زیر سلطه کشیدن احساس و اندیشه بشریت، آن را در راه رسیدن به اهداف شیطانی همراه با خود کند. با توجه به این فاجعه فرهنگی، برگزاری جشنواره‌ای ارزشمند چون «تئاتر رضوی»  را پاس می‌داریم و سپاسگزار کسانی هستیم که دراین راه با توکل به خداوندی که جمال را دوست دارد قصد دارند یاد امام رئوف ولی نعمتمان را زنده نگه دارند.

همه هنرمندان می‌دانند که ویژگی  مهم همه آثار هنری به خصوص  تئاتر، جذب قلوب، اندیشه و نگاه  مخاطبان است. «جشنواره تئاتر رضوی» محصول ارزنده جامعه و رویداد مقدس فرهنگی است که می‌خواهد نتیجه‌اش دوستی، کرامت انسانی و بالندگی شعور آنانی باشد که می خواهند بی‌کبر و ریا، کبریایی باشند. با توجه به برگزاری موفق چند دوره جشنواره مقدس تئاتر رضوی باید انتظار داشت هنرمندان ما، جشنواره را در سطح استان، منطقه و ملی نبینند؛ بلکه افق دید باید، نگاه به سطح بین‌المللی باشد.

چرا چنین انتظاری داریم؟ زیرا امروز بشریت، نیاز به هنرمقدسی است که بشر را به سوی انسانیت و فراتر از آن به سوی «آدمیت» رهنمون کند؛ چرا که باید «رسد آدمی به جایی که به جزء خدا نبیند.» بار دیگر از تمامی برگزارکنندگان، داوران، نویسندگان، کارگردانان، عوامل اجرایی نمایش‌ها تشکر کرده و خسته نباشید گفته و آرزومندم که تحت عنایت‌های علی ابن موسی الرضا (ع) موفق باشند.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی گفته است

«هنر تئاتر همواره در بیان مفاهیم انسانى پیش‌گام بوده و با شیواترین روش، توانسته است ناب­‌ترین تصاویر، کلام و احساس را به زیباترین و تأثیرگذارترین شکل به مخاطب همراه و فعال خود ارائه نماید. مضامین بلند اخلاقى و انسانى که در سیره و زندگی بزرگان اسلام متجلی است، از دستمایه­ هاى گران‌سنگ براى خلق آثار هنرى ماندگار و ارزشمند مى‌باشد. هنرمندان حوزه‌هاى مختلف و به ویژه نمایش، همواره تلاش کرده اند تا در قالبى هنرمندانه و خلاق، این مضامین ارزنده را به مخاطبان خود عرضه نمایند.

بى‌گمان، کشف اساس و مفهوم عمیق بیانات و معارف آسمانى ائمه اطهار (ع) با پرهیز از شعارزدگى و انتخاب شیوه‌هاى متنوع و نو در بیان  هنری آنها، مى تواند تأثیر ماندگار و روشن بر مخاطبان و جامعه داشته باشد. براى هنرمندان، برگزارکنندگان و عموم دست‌اندرکاران دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوى آرزوى توفیق و سرافرازی دارم و امیدوارم به برکت آستان مقدس علی ابن موسى الرضا (ع) این رویداد ارزشمند هنرى به نحو شایسته برگزار و از آثار ارزشمند آن جامعه اسلامی برخوردار گردد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین