عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
در مراسم رونمایی از پنجره فولاد حرم حضرت معصومه(س) مطرح شد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت معصومه (س)معلم بزرگ انسان‌سازی است که امروز همه ما و حوزه‌های علمیه در محضر این معلم بزرگ انسان‌ساز هستند.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در آئین رونمایی از پنجره فولاد حضرت معصومه(س) که با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله علوی‌بروجردی و تولیت‌های حرمین شریفین امام حسین(ع) و کاظمین(ع) در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای قبور امامزادگان در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: حرمین شرفین مدرسه‌های بزرگ انسان‌سازی و اخلاق است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حرم مطهر پیشوایان دین مدرسه‌های بزرگ انسان‌سازی هستند و همانا این بزرگواران هستند که معلمان بزرگ اخلاق و انسان‌سازی بوده و درهای سعادت فقط از ناحیه این بزرگان گشوده می‌شود.

 رئیسی با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) در بین امامزادگان والامقام تأکید کرد: حضرت معصومه(س) معلم بزرگ انسان‌سازی است که امروز همه  ما و حوزه‌های علمیه  در محضر این معلم بزرگ انسان‌ساز هستند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: رونق بیشتر حرم‌های اهل‌بیت(س) در افزایش بار معنوی جامعه و سیراب شدن جان‌های تشنه معرفت و پاکی  بسیار مؤثر است.

رئیسی با اشاره به بنای مسجد با برکت مسجد اعظم توسط آیت‌الله بروجردی گفت: هرچه زمان می‌گذرد ارزش این کار او بیشتر مشخص می‌شود که این به خاطر اخلاص آن بزرگوار‌ است.

آیت‌الله علوی بروجردی نیز با اشاره به اخلاص آیت‌الله بروجردی تأکید کرد: مرحوم آیت‌الله بروجردی این مسجد را برای خدمت‌رسانی به زائران بنا کرده‌اند و وصیت کرده بودند که قبر مرا صاف بگیرید تا زائران پای خود را روی قبر ایشان بگذارند که این رویه و مرام تمام علمای بزرگ و ربانی تشیع در طول تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: امروز بعد از گذشت 60 سال از رحلت آیت‌الله بروجردی  قبر شریف ایشان باب و مدخل ورودی حضرت معصومه (س) شده و این مسیری بود که ایشان همواره دنبال می‌کرد.

تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) نیز گفت: اعتاب مقدس مانند پناهگاه‌هایی هستند که مردم به‌سوی آن‌ها کشیده می‌شود و این انوار مقدس در نقاط مختلف بلاد اسلامی پراکنده‌شده‌اند که حضرت معصومه (س) یکی از همین انوار مقدس و نورانی اهل‌بیت (ع) است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین