عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
توپچی خبر داد
رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به آغاز به کار مجدد سامانه تلفن گویای ندای قرآن، گفت: شماره این سامانه از 114 به 1440 تغییر کرده است و مخاطبان می‌توانند داستان‌ها و تلاوت‌های ماندگار قرآنی را از طریق این سامانه بشنوند.
عقیق: سامانه تلفن گویای 144 ویژه اطلاعات قرآنی که سال 92 با عنوان «ندای قرآن» رونمایی و پس از 3 سال فعالیت غیرفعال شد، مجدد فعالیت خود را با شماره جدید آغاز کرد.

علی اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی با اشاره به فعالیت مجدد ندای قرآن، اظهار داشت: این سامانه از سال 1380 با شماره 114 راه‌اندازی و در فرهنگسرای خاوران مستقر بود اما پس از راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن به این فرهنگسرا منتقل شد.

وی با بیان اینکه شماره این سامانه بعد‌ها از 114 به 144 تغییر کرد، افزود: سال 1392 با تجهیز‌ و به‌روز کردن سامانه و تغییر شماره مجدداً با حضور مسئولان قرآنی در برج میلاد رونمایی شد و هم‌اکنون نیز این سامانه به شماره 1440 تغییر کرده است.

توپچی با بیان اینکه از 10 ماه گذشته سامانه تلفن گویای ندای قرآن قطع شده بود، افزود: مخابرات اعلام کرد که تنها شماره‌های امنیتی و ضروری سه رقمی هستند بر همین اساس ما هم مکلف به تغییر شماره و افزایش آن به 4 رقم شدیم که در نهایت شماره «1440» برای سامانه تلفن گویای ندای قرآن به ثبت رسید.

رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به ارتقای سامانه تلفن گویای ندای قرآن، خاطر نشان کرد: در مرحله اول این سامانه 3 کلید «ترتیل»، «ترجمه» و «ترتیل همراه با ترجمه» داشت که در مرحله دوم این سامانه بروز رسانی و تفسیر قرآن استاد قرائتی نیز افزوده شد.

وی افزود: هم‌اکنون نیز این سامانه با 5 بخش متنوع «ترتیل» شامل ترتیل قرآن با صدای اساتیدی همچون پرهیزکار، منشاوی، خلیل الحصری و امام جمعه، «ترجمه»، «ترتیل و ترجمه» با صدای استاد پرهیزکار، منشاوی و خلیل الحصری، «ترتیل و تفسیر استاد قرائتی»، «تلاوت‌های ماندگار» شامل 114 تلاوت از 18 استاد مصری و «قصه‌های قرآنی» شامل 5 داستان از زندگی حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت یوسف(ع) و اصحاب فیل در اختیار مخاطبان قرار دارد.

توپچی از افزودن بخشی برای حافظان قرآن خبر داد و گفت: در مرحله بعد سعی داریم کلیدی برای حافظان قرآن اضافه کنیم تا از این طریق بتوانیم فرهنگ حفظ را نیز ترویج دهیم و مخاطبان بیشتری را با خود همراه کنیم.

سامانه تلفن گویای 1440 از هفته گذشته مجدد فعالیت خود را آغاز کرده است و هزینه تماس با این سامانه همچون هزینه تماس‌های معمولی درون شهری محاسبه می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین