عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
شیخ رضا اصلانی، سعید حدادیان، محمد حسين حداديان و احمد نيكبختيان در هیات رزمندگان غرب تهران
روح حج، قرآن، نماز، روزه و بطور كل روح همه اعمال ولايت است. سعي كنيم زلفمان را به ولايت و اهل بيت(ع) گره بزنيم. محبت امام حسين(ع) و بطور كل اهل بيت كيميايي عظيم براي ملت ايران است.
به گزارش عقيق، در شب ميلاد حضرت اباعبدالله(ع) شيخ رضا اصلاني در هيات محبان فاطمة الزهرا(س)-رزمندگان غرب تهران- به بيان نكاتي در ارتباط با امامت، عدالت، لزوم اطاعت پذيري از امام حاضر و فضيلت هاي ماه شعبان پرداخت كه در ذيل اهم آن را ملاحظه مي كنيد:

* امامت و عدالت دو راه نجاتي است كه در اصول دين شيعه وجود داشته و اهل سنت مانند شيعيان به آن باور ندارند.

* اگر خدا را نشناسيم در بقيه شناخت ها از جمله شناخت پيامبر، امامان و قرآن دچار مشكل خواهيم شد. امام علي(ع) مي فرمايد: اول و بناي دين، معرفت الله است.

* حقيقت ذكر "لا اله الا الله" توحيد است و ذكري بالاتر از آن نداريم. پيامبر(ص) فرمود: اگر كسي در طول عمر خود يك بار درست و صحيح اين ذكر را بگويد، اهل آتش نيست. گفتن "لا اله الا الله" دشواري خاصي ندارد، تبديل اين سخن از قول به فعل مهم است. "لا اله الا الله" يعني نفي همه بت هاي ظاهري و باطني.

* مطالب مناجات شعبانيه دو بخش دارد، يك بخش آن براي سالكي است كه دنبال توحيد مي گردد و بخش ديگر آن براي سالكي كه در مسير كمال قرار گرفته و مقداري از آن را طي كرده است. اوج مناجات شعبانيه عبارت"إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ" است كه خواستار گسستن از خلق و پيوستن به معبود است.

* اگر كسي عاشق خدا شود، غير از او چيزي نمي بيند. در قرآن داريم كه "ما در بدن شما يك قلب قرار داديم" و در همين زمينه امام صادق(ع) نيز سخني دارند به اين مضمون كه دل مومن حريم خداست و در اين حريم نبايد كسي جز حضرت حق را ساكن كرد.

* ماه هاي شعبان و رمضان بهترين فرصت است تا كمي به خودمان برسيم و با تفكر در آفرينش به ياد خودمان بوده و خود را از ياد نبريم. يكي از مشكلات امروز جامعه اسلامي اين است كه خداشناس و موحد كم دارد و اين از عدم معرفت صحيح نسبت به خدا منتج مي شود.

* از امام حسين(ع) سوال كردند كه پسر رسول خدا معرفت به خدا چيست و آن حضرت در پاسخ فرمود: شناخت و اطاعت از امام زمان خود. ثمره بندگي و خداشناسي، امام شناسي و در پي آن اطاعت از اوست. امام شناسي در راس همه امور قرار دارد.

* جشن هايي كه ما در اعياد مذهبي مي گيريم، جشن هاي معرفتي، شناختي، و اطاعتي بوده و مي خواهيم به وسيله آن امام و ولي را بهتر بشناسيم. آنان كه با حضرت زهرا(س) آنگونه برخورد كرده، امام حسن(ع) را شهيد و آن فجايع را در كربلا به بار آوردند، در امام شناسي ضعف داشتند.

* روح حج، قرآن، نماز، روزه و بطور كل روح همه اعمال ولايت است. سعي كنيم زلفمان را به ولايت و اهل بيت(ع) گره بزنيم. محبت امام حسين(ع) و بطور كل اهل بيت(ع) كيميايي عظيم براي ملت ايران است.

* علاوه بر محبت بايد به مودت هم رسيد. يعني در مواقعي كه لازم است، محبت را به عمل تبديل كرده و آن را اظهار كنيم.

پس از حجت الاسلام و المسلمين اصلاني، حاج سعيد حداديان، محمد حسين حداديان و احمد نيكبختيان به خواندن سرود در مدح حضرت اباعبدالله(ع) پرداختند كه در ادامه بخشي از آن را ملاحظه مي كنيد :

امشب از قافله نور خبر دارم من / از سواران سلحشور خبر دارم من

از نشاط پری و حور خبر دارم من / از شکوه دل پر شور خبر دارم من

شب زیبائی و روز طرب انگیز رسید / ساقی میکده با ساغر لبریز رسید

امشب از نور دل فاطمه صحبت دارم / با شما صحبتی از جلوه عصمت دارم

سخن از شادی گل های مسرت دارم / خبر از آینه ی عشق و محبت دارم

غرق شیدائی و شورم اگر از شور حسین / جبرئیلم که خبر می دهم از نور حسین

شهر یثرب ز رخش نورٌ علی نور بود / رشک فردوس برین رشک دل طور بود

خاطر اهل ولایت همه مسرور بود / خانه فاطمه پر ولوله و شور بود

مرتضی شکر خدا کرده و رویش بوسد / مصطفی گریه کنان زیر گلویش بوسد

این گل سرخ که زیبنده زهرا و علی ست / لاله گلشن ارزنده زهرا و علی ست

این همان چشمه جوشنده زهرا و علی ست / این همان مهر درخشنده زهرا و علی ست

از فروغ رخ او تا که تکلم کردند / بر رخش این دو گل یاس تبسم کردند

نور او منبع و سرچشمه خورشید بود / روی او خوب تر از ماه شب عید بود

مهر او آینه روشن توحید بود / حب او روز جزا مایه امید بود

هر که شد ذره این مهر به خورشید رسد / پیرویش عاقبت الامر به توحید رسد

آی فطرس به خدا قبله حاجات رسید / خیز از جا که کنون وقت ملاقات رسید

بنگر لاله ای از گلشن سادات رسید / نور سبزی ز جمالش به سماوات رسید

 نور این مهر چراغ سحرت خواهد داد / عطر این گل ز وفا بال و پرت خواهد داد

به گزارش عقيق، مراسم اعياد شعبانيه به مناسب ميلاد حضرت اباعبدالله، امام سجاد و حضرت ابالفضل(ع) از شب گذشته به مدت سه شب با سخنراني شيخ رضا اصلاني و مداحي حاج سعيد حداديان در مهديه امام حسن مجتبي(ع) به نشاني خيابان آزادي، بعد از پل يادگار امام ميزبان عاشقان و ارادتمندان به اهل بيت عصمت و طهارت است.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین